سها به صورت گرپههای جدا شده دسته بندی شده است.
ساخت پروژه اندروید با استفاده از اندروید استودیو
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
این درس به شما نشان میدهد که چگونه با استفاده از Android Studio یک پروژه اندروید بسازید. همچنین با خوانده این مطلب آموزشی شما با چند فایل در پروژه آشنا میشوید.
اگر میخواهید پروژه جدیدی در اندروید استودیو بسازید، دستورات زیر را دنبال کنید:
اگر شما هیچ پروژهای را به صورت باز در ANDROID STUDIO ندارید، در پنجره خوش آمد (Welcome to Android studio )، روی گزینه (Start a new Android studio project) کلیک کنید.
اگر پروژهای به صورت باز دارید، میتوانید با کلیک کردن روی گزینه File و پس از آن کلیک روی New Project یک پروژه جدید بسازید.
در پنجره مربوط به پروژه جدید، مقادیر زیر را وارد کنید:
Application Name :”My First App”
Company Domain : “example.com”
شما میتوانید مکان ذخیره پروژه را تغییر دهید، ولی گزینههای دیگر را تغییر ندهید.
پس از اتمام مراحل بالا، حالا باید روی گزینه ی Next کلیک کنید. در پنجره target Android Devices، تمام گزینهها را به صورت Default نگه دارید و گزینه Next را انتخاب کنید.
اندروید
اگر کنجکاو هستید که SDK چکونه کار میکند در درس ساپورت پلتفرم های مختلف آن را با شما آموزش می دهیم.
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
حالا باید در پنجره Add an Activity to Mobile روی گزینه Empty Activity کلیک کرده و پس از آن گزینه Next را بزنید.
در پنجره Customize the Activity مقادیر را به صورت Default نگه داشته و تغییری در آنها ندهید. اندروید استودیو به صورت پیش فرض بهترین و کارآمدترین گزینهها را برای شما انتخاب کرده است. پس در هستید نیازی ندارید، روی دکمه Finish کلیک کنید تا به مرحله بعد برسیم.
بعد از گذراندن فرایند ایجاد پروژه IDE اندروید استودیو را باز میکند.
ابتدا مطمئن شوید که پنجره Project باز است (گزینه View>Tool Windows >Project) و Android در منوی کرکره ای سمت چپ بالا انتخاب شده است. حالا شما میتوانید فایلهای زیر را مشاهده کنید:
App>java>com.example.myfirstapp
این mainActivity (نقطه ی شروع برنامه) شما است. وقتی ساخت ائلیکیشن اندروید را به اتمام برسانید و آن را اجرا کنید، سیستم نمونه activity را برای شما اجرا میکند و layout آن باز میشود.
App>res>layout>Activity_main.xml
این XML صفحه activity UI را تعریف میکند. این فایل به صورت پیش فرض حاوی TextView است که مقدار “Hello World” با آن پر شده است.
App > manifests > AndroidManiFest.xml
در فایل Manifest کاراکترهای اساسی برنامه توصیف میشوند و هر جزء آن را میتوان در اینجا تعریف کرد.
Gradle Scrips >build.gradle
البته توجه داشته باشید که شما دو فایل با این اسم میبینید، که یکی برای پروژه و دیگری برای “app” ماژول در Android Studio مورد استفاده قرار میگیرد. هر کدام از ماژولها، build.gradle خاص خودشان را دارند، ولی این پروژه به درستی فقط یک ماژول دارد. شما در آینده یاد میگیرید چگونه با ماژولهای build.gradle کار کنید و متوجه میشوید ابزار gradle چگونه در Android Studio برنامهها را compile میکند و اپلیکیشن اندرویدی شما اجرا میشود.
یک پیشنهاد برای درک بهتر از اپلیکیشنی که میسازید
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
پیشنهاد می کنم همزمان با ساخت اولین پروژه تون یه آنالیتیکس مناسب هم توش پیاده سازی کنید تا از اول بتونید همه داده های مرتبط با اپلیکیشن خودتون رو رصد کنید. این ابزارها کمک میکنن تمام رفتارهای کاربران براتون ارسال بشه.
برای این کار میتونید از SDK سرویس دیتابین استفاده کنید که با توجه به راهنمای پیاده سازی فارسی، میتونه گزارشهای خوبی از رفتار و آمار کاربران به شما ارائه بده. اگر هم به مشکلی برخوردید امکانش هست به پشتیبانی سایت دیتابین مراجعه کنید.
آنالیز اپلیکیشن
استارت آپ ایرانی دیتابین، با فراهم آوردن خدمات موبایل آنالیتیکس سعی در برطرف کردن مشکلات پیش آمده ناشی از شرایط تحریم دارد. توسعه دهندگان میتوانند با پیادهسازی SDK دیتابین در برنامه خود با کمترین تاخیر زمانی (کمتر از ده دقیقه)، نمودارهای متنوع مرتبط با رفتار کاربران در برنامه را در حوزههای روند رشد کابران (Growth)، درگیری کاربر با برنامه (Engagement)، ماندگاری (Retention)، درآمدها (Revenue) و رویدادهای سفارشی (Custom Event) مشاهده کنند.
همچنین وجود گزارشات بومی نظیر درآمد به تفکیک مارکتهای مختلف (کافه بازار، اپ استور و ....)، تعریف و پیاده سازی استراتژی تحلیل داده و ارائه خدمات مشاوره فنی با روشهای آنلاین، حضوری و تلفنی، شرایط مناسبی برای توسعه دهندگان فراهم آورده است.
چنین آنالیزهایی میتواند به شما در درک بهتر از اپلیکیشنی که ساختهاید کمک کند و با دادههای به دست آمده، اپلیکیشن خود را بهتر و کاربر پسندتر کنید.
اگر دوست دارید بدانید اپلیکیشن اندرویدی که در Android Studio توسعه دادهاید چگونه اجرا میشود و مراحل اجرای آن به چه صورت است، بخش لیداوب را دنبال کنید.
صل سوم : ساخت پروژه در اندروید استودیو، بررسی محیط توسعه و ساختار کلی پروژه
به نام خدا. در جلسه گذشته با نحوهی نصب اندروید استودیو و همچنین ساختار SDK آشنا شدیم. در این جلسه قصد دارم شما را با محیط اندروید استودیو، نحوهی ساخت پروژه اندروید و ساختار آن آشنا کنم.
ساخت پروژه اندروید
ساخت پروژه اندروید در اندروید استودیو
پس از اجرای اندروید استودیو روی گزینهی Start a new Android Studio project کلیک میکنم.
انتخاب نوع اپلیکیشن و اکتیویتی
در این مرحله نوع پروژه اندروید و نوع اکتیویتی (Activity) را باید تعیین کنیم. هدف من ساخت اپلیکیشن برای تلفن همراه و تبلت است بنابراین همان تب نخست یعنی Phone and Tablet را انتخاب میکنم.
سایر گزینهها هرکدام برای یک هدف خاص پیش بینی شده. Wear OS برای ساخت اپلیکیشن ابزار پوشیدنی (مانند ساعت هوشمند)، TV برای تلویزیونهای هوشمند، Android Auto برای خودروهایی که از سیستم عامل اندروید استفاده میکنند و Android Things مربوط به حوزهی اینترنت اشیاء میشود.
اندروید استودیو چند نوع مختلف از اکتیویتی را پیشنهاد میدهد. من نوع سادهی آن یعنی Empty Activity (اکتیویتی خالی) را انتخاب میکنم. با مفهوم اکتیویتی در ادامه بحث آشنا خواهید شد. به مرحلهی بعد میروم:
انتخاب نام پروژه اندروید ، API Level و زبان پروژه اندروید
Name: در فیلد Name نام اپلیکیشن را وارد میکنم. این نام به همراه آیکونی که بعدا برای برنامهی خود انتخاب میکنیم، در لیست اپلیکیشنهای نصب شدهی روی دیوایس اندرویدی به کاربر نمایش داده میشود.
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
Package name: هر اپلیکیشن در اپ استورهایی مانند گوگل پلی ، بازار و … بر اساس Package name آن تشخیص داده میشود و نام اپلیکیشن ملاک نیست. به عنوان مثال ممکن است چندین اپلیکیشن با نام Shop در مارکتها موجود باشد. اما Package name برای هر اپلیکیشن یکتاست و اگر نام پکیج من با یک اپلیکیشن دیگر موجود در مارکت یکسان باشد، مارکت اجازهی انتشار آنرا نمیدهد. مارکتها بر اساس همین نام پکیج بروزرسانیهای منتشر شده برای اپلیکیشنهای نصب شده روی دیوایس کاربر را بررسی و اعلام میکنند. Package name از دو بخش تشکیل میشود. بخش اول یک نام دامنه (Domain name) و بخش دوم نام اصلی برنامه. مزیت استفاده از دامین (دامنه) این است که احتمال تشابه نام پکیج انتخاب شده برای توسعه دهندگان مختلف را از بین میبرد. برای مثال من از دامین وب سایت android-studio.ir استفاده میکنم که بنا برا الگوی پیشنهادی اندروید استودیو ابتدا پسوند دامین یعنی ir و سپس نام دامین قید شده. بعد از دامین یک نام اضافه میشود که معمولا همان نام اپلیکیشن است. البته در انتخاب پکیج نیم هیچ قاعدهی خاصی وجود ندارد. برای مثال الزامی به استفاده از دامین نیست و مقدار زیر هم صحیح است:
android_studio.androidcourses
یا قسمت دوم حتما نباید نام اصلی پروژه باشد و میتواند هر عبارت دیگری را شامل شود. اگر مالک یک دامین هستید بهتر است آنرا بکار ببرید اما اگر مالک هیچ دامینی نیستید طبق خط بالا یک مقدار دلخواه وارد کنید. از بکار بردن دامینی که در اختیار سایر افراد یا شرکتهاست خودداری کنید.
Save Location: این فیلد مربوط به محل ذخیره سازی پروژه اندروید است.
Language: در این قسمت زبان پیش فرض پروژه اندروید را تعیین میکنیم. مدتی از معرفی زبان کاتلین (Kotlin) برای اندروید میگذرد و حالا از نسخهی ۳٫۳٫۲ اندروید استودیو انتخاب زبان به wizard پروژه اضافه شده. من فعلا با جاوا کار میکنم بنابراین انتخاب من Java است.
Minimum API Level: که در نسخههای قبل Minimum SDK نام داشت این امکان را به برنامه نویس میدهد تا پایینترین نسخهی اندرویدی که اپلیکیشن پشتیبانی میکند را تعیین کند. لغت Minimum به معنی حداقل بوده و در اینجا به این معنی است که باید تعیین کنم اپلیکیشن من پایینترین نسخه اندرویدی که پشتیبانی خواهد کرد کدام API است. در زمان تهیهی این آموزش نزدیک به ۱۰۰% دیوایسهای اندرویدی که در اختیار کاربران است از API 19 به بالا هستند بنابراین من همین نسخه را انتخاب میکنم. علت الزامی بودن تعیین مینیمم این است که در هر نسخهی جدید از اندروید، امکانات و قابلیتهایی اضافه میشود که اگر این امر را لحاظ نکنیم، ممکن است دارندگان دیوایس با نسخههای پایینتر در مواردی با مشکلاتی مواجه شوند. با انتخاب هر گزینه به عنوان مینیمم، اطلاعاتی در مورد آن API و سطح گستردگی آن نمایش داده میشود. در زمان نگارش این متن، ۹۵٫۳% دیوایسها API 19 و به بالا هستند و نیازی نیست از API پایینتری استفاده کنم.
احتمالا میپرسید چرا پایینترین نسخه یعنی API 9 را انتخاب نکردم تا اطمینان پیدا کنم ۱۰۰% دیوایسها میتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند؟ برخی قابلیتهای اندروید که در نسخههای جدید معرفی شده، پیاده سازی آن برای نسخههای قدیمی غیرممکن و یا پیچیده است. بنابراین منطقی نیست من برای تعداد انگشت شمار گوشی و تبلتهای مربوط به ۱۰ سال پیش بخواهم وقت و انرژی بیشتری صرف کنم یا برخی محدودیتها را بپذیرم.
با کلیک روی گزینه Help me choose به نمودار کاملی در این خصوص دسترسی خواهید داشت.
نکته: در فصل قبل با SDK و همچنین Platform ها آشنا شدیم و دانستیم که با انتشار هر نسخه از اندروید، یک API برای آن منتشر میشود. هر پروژه اندروید در سه ویژگی compileSdkVersion، targetSdkVersion و minSdkVersion با Platform ها سروکار دارد. هنگامی که پروژه جدیدی میسازیم دو ویژگی اول یعنی کامپایل و نسخه هدف (Target) برابر با آخرین API نصب شده است و ویژگی Minimum همان API ای است که در این مرحله انتخاب میکنیم. البته نیازی به داشتن API مربوط به Minimum API Level در SDK نیست و صرفا آخرین API استفاده میشود.
instant apps: این ویژگی مدتی پیش معرفی شد و امکانی را برای کاربر فراهم میکند تا بدون نیاز به نصب اپلیکیشن بتواند یک پیش نمایش (Demo) از برنامه را مشاهده و بررسی کند.
AndroidX artifacts: اندروید به تازگی نحوه نامگذاری کتابخانههای خود را تغییر داده. با انتخاب این گزینه، کتابخانههای support موجود در پروژه بر اساس شیوهی جدید نامگذاری میشود. (با مفهوم و کاربرد کتابخانهها در مباحث آتی آشنا خواهید شد).
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
نصب کامپوننتهای مربوط به لایهی ConstraintLayout
در این مرحله کامپوننتهای مربوط به لایهی ConstraintLayout از SDK فراخوانی و نصب میشود. این مرحله فقط در ساخت اولین پروژه اندروید انجام میشود و در پروژههای بعدی از نسخهی کش (ذخیره) شده در خود اندروید استودیو استفاده میشود و نیاز به دریافت مجدد از SDK نیست.
بیلد (Build) شدن پروژه اندروید
حالا صبر میکنم تا پروژه بیلد (Build) یا ساخته شود. با توجه به سخت افزار سیستم ممکن است این مرحله چند ثانیه تا یک دقیقه یا حتی بیشتر زمان ببرد. البته این تایم در ساخت اولین پروژه طولانیتر است که دلیل آن دریافت تعدادی کتابخانه و کامپوننت مورد نیاز اندروید استودیو بوده که مهمترین آن بیلد سیستم Gradle (گریدل) میباشد. به تب Build در پایین اندروید استودیو دقت کنید:
دانلود بیلد سیستم Gradle
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
یک فایل زیپ با نام gradle-4.10.1-all.zip از سرور gradle.org در حال دانلود است که در حدود ۱۱۰ مگابایت حجم دارد. تا این لحظه که من در حال تهیهی این آموزش هستم سایت گریدل بر روی آیپی ایران تحریمی اعمال نکرده و دانلود این فایل به راحتی انجام میشود. با اینحال اگر به هر دلیل این مرحله با موفقیت انجام نشد یا رایانه شما به اینترنت دسترسی ندارد، در صفحهی ۱۳ روشی را معرفی کردم که Gradle را میتوانید به صورت آفلاین نصب کنید. هرچند بعد از گریدل، تعدادی کامپوننت دیگر نیز باید از سرورهای گوگل و jcenter دریافت شوند که نیاز به تغییر آیپی جهت عبور از تحریم هم هست اما گریدل حجم بیشتری نسبت به بقیه دارد و احتمال بروز مشکل بخصوص در سرعت پایین اینترنت بیشتر است.
گریدل دریافت و نصب شد. حالا با اخطار مواجه میشوم:
ارور دریافت کتابخانههای اندروید استودیو
اندروید استودیو برای دریافت کامپوننتها و کتابخانههای موردنیاز خود به اتصال به dl.google.com نیاز دارد که قبلا گفتیم IP های ایران تحت تحریم هستند. به ناچار آیپی را تغییر داده و مجدد پروژه را Sync (سینک به معنی همگام سازی) میکنم:
مشکل سینک (Sync) کردن پروژه اندروید استودیو
با کلیک روی Try Again یا دکمهی Sync در منوی ابزار، پروژه اندروید مجدد سینک شده و دریافت کتابخانهها شروع میشود. به طور کلی هرگاه به هر دلیلی بیلد شدن پروژه متوقف شد، پس از رفع خطای احتمالی باید مجدد پروژه را سینک کنید.
مشکل دانلود کتابخانههای اندروید استودیو
مشکل بیلد نشدن پروژه اندروید استودیو
فایلهای مورد نیاز دریافت و پروژه با موفقیت بیلد شد و پروژه آمادهی استفاده است:
آموزش ساخت پروژه در اندروید استودیو
نکته: ممکن است در این مرحله بارها با خطا مواجه شوید. علت میتواند مربوط به سرعت پایین اینترنت یا اختلال موقت (یا دائم) در سرویس تغییر آیپی باشد. اگر با خطا مواجه شدید Sync کردن پروژه را چند بار دیگر تکرار کنید و اگر مشکل حل نشد از یک روش و سرویس دیگر برای تغییر آیپی استفاده کنید. یا چند لحظه صبر و مجدد تکرار کنید. سرویسهای تغییر آیپی ممکن است در مقاطعی دچار اختلال یا کندی سرعت شوند. بهرحال دور زدن تحریم بدون دردسر نیست!
دو فایل MainActivity.java و activity_main.xml مربوط به همان Activity هستند که هنگام ساخت پروژه، نوع Empty را انتخاب کردم.
بیلد سیستم Gradle (گریدل) چیست؟
بد نیست اطلاعات مختصری در خصوص گریدل بدانیم. به یاد داشته باشید یک برنامه نویس و توسعه دهنده باید فراتر از الزامات مربوط به زبان برنامه نویسی و مباحث فنی بکار رفته در روند توسعه نرم افزار اطلاعات داشته باشد. این یک امتیاز منفی برای شما محسوب خواهد شد اگر به عنوان یک توسعه دهنده اندروید ندانید لینوکس چیست که اندروید بر پایهی آن ساخته شده، یا گریدل که در اندروید استودیو بکار رفته چه کاربردی دارد!
مشکل Gradle در اندروید استودیو
Gradle یک بیلد سیستم (Build System) متن باز و رایگان است که گوگل در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که از این بیلد سیستم در اندروید استودیو استفاده میکند.
بیلد سیستم یا سیستم ساخت، ابزاری ست که طیف وسیعی از عملیات موردنیاز برای توسعه و ساخت یک نرم افزار از جمله ساخت پروژه، پکیج کردن، فشرده سازی منابع، کامپایل کدها و… را انجام میدهد.
بهتر است به این چند خط توضیح بسنده نکرده و چند دقیقهای را در خصوص گریدل در وب جستجو و مطالعه کنید.
نصب آفلاین Gradle
چنانچه به هر دلیلی گریدل بصورت خودکار و آنلاین روی اندروید استودیو نصب نشد با خطای زیر مواجه خواهید شد:
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
نصب آفلاین Gradle در اندروید استودیو
Unknown host ‘service.gradle.org’. You may need to adjust the proxy settings…
اگر از اتصال اینترنت خود مطمئن هستید مجدد پروژه را سینک کنید تا عملیات دانلود تکرار شود. اگر پس از چندبار تکرار مشکل مرتفع نشد میتوانید فایل گریدل را در جایی دیگر دانلود کرده سپس به صورت دستی در محل موردنظر قرار دهید.
مسیر زیر را در سیستم عامل ویندوز خود پیدا کنید (این مسیر برای سایر سیستم عاملها متفاوت است):
Users\[UserName]\.gradle\wrapper\dists\gradle-xx
داخل این فولدر یک فولدر با نامی متشکل از کاراکترهای تصادفی و بدون معنی ساخته شده. داخل این فولدر یک فایل با پسوند zip.part قرار دارد. هنگامی که گریدل به صورت آنلاین نصب میشود، پس از دریافت کامل فایل، فایل تبدیل به zip شده و از حالت فشرده خارج میشود. این تمامِ کاری است که ما باید به صورت دستی انجام دهیم!
محل نصب گریدل (Gradle) در اندروید استودیو
برای دانلود فایل گریدل کافیست نام فایل زیپ را گوگل کنید:
دانلود Gradle از gradle.org
در صفحهی Gradle Distributions فایل موردنظر را پیدا کرده و دانلود کنید. دقت کنید نام و نسخهی گریدل باید عینا مطابق باشد. برای یافتن سریع لینک، در صفحهی مرورگر Ctrl + F زده و نام فایل زیپ را سرچ کنید:
دانلود Gradle از gradle.org
یا خیلی ساده تر؛ لینک دانلود گریدل در کادر build اندروید استودیو نمایش داده میشود. روی لینک کلیک و کپی (Ctrl + C) کنید (تصویر صفحهی قبل).
پس از دانلود فایل، ابتدا اندروید استودیو را ببندید. سپس فایلهای موجود در فولدر را حذف و فایل زیپ را جایگزین کنید:
دانلود Gradle از gradle.org
حالا اندروید استودیو را باز کرده و مجدد پروژه را سینک کنید. اینبار گریدل از فایل محلی نصب میشود:
نصب آفلاین گریدل در اندروید استودیو
Activity (اکتیویتی) در اندروید
هر پروژه اندروید حداقل یک اکتیویتی دارد. اکتیویتی همان صفحهای است که محتوای مدنظر ما را به کاربر نمایش میدهد. تعداد اکتیویتیهای هر اپلیکیشن به میزان و نوع محتوا و سلیقهی توسعه دهنده بستگی دارد. یک اپلیکیشن ساده ممکن است فقط یک اکتیویتی داشته باشد در حالی که یک اپلیکیشن دیگر میتواند شامل دهها اکتیویتی باشد. هر اکتیویتی از دو بخش تشکیل میشود؛ یک فایل xml و دیگری فایل java که اولی شامل اِلِمانهای تشکیل دهندهی رابط کاربری صفحه و دومی مربوط به کدهای عملکردی مرتبط با آن است. پروژهای که ساختیم به صورت پیش فرض یک اکتیویتی دارد. activity_main.xml و MainActivity.java فایلهای این اکتیویتی هستند. توضیحات بیشتر در مباحث آتی بیان شده است.
آشنایی با محیط پروژه اندروید استودیو
اندروید استودیو از چند بخش تشکیل شده که هر قسمت وظیفهای به عهده دارد.
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
اندروید استودیو
ستون سمت چپ ساختار پروژه اندروید را نشان میدهد. نحوهی نمایش ساختار پروژه چند حالت دارد که حالت پیش فرض Android است. در این حالت پروژه به دو قسمت کلی app و Gradle تقسیم میشود:
ساختار پروژه اندروید در اندروید استودیو
محتویات زیرمجموعهی app به اینصورت است:
ساختار app
AndroidManifest.xml:
AndroidManifest.xml
این فایل حاوی اطلاعات اصلی پروژه است. ازجمله نام و آیکون پروژه (خطهای ۷ و ۸)، پکیج نیم (خط ۳)، قالب یاtheme برنامه (خط ۱۱)، اکتیویتیها و… . برای باز کردن فایلها دوبار روی آن کلیک کنید.
پوشهی java یک پکیج پیش فرض دارد که فایل جاوای اکتیویتی درون آن قرار دارد. دو پکیج دیگر با عنوان AndroidTest و test در قسمت java ساخته شده که مربوط به فرایند تست پروژه بوده و در صورت عدم نیاز میتوانید این دو مورد را حذف کنید. تمامی کلاسهای جاوای پروژه درون این فولدر قرار میگیرند.
پوشهی res (مخفف Resource به معنی منابع) حاوی منابع مختلفی است:
– Drawable: شامل تصاویر مورد استفاده در اپلیکیشن، برخی فایلهای xml مانند بیت مپها و … که از طریق کلاس R.drawable قابل دسترسی هستند.
– Layout: شامل لایههای واسط کاربری (مانند activity_main.xml) که از طریق کلاس R.layout قابل دسترسی میباشند.
– mipmap: تصاویر مربوط به آیکون اپلیکیشن در این پوشه قرار میگیرد.
– Values: فایلهای xml با محتوای آرایهها (strings.xml)، استایلها (styles.xml)، رنگها (colors.xml)، ابعاد و اندازهها (dimens.xml) و … در این دایرکتوری نگهداری میشود.
Gradle Scripts: در این قسمت چند فایل وجود دارد که مربوط به تنظیمات پروژه و اندروید استودیو میباشد. دو فایل build.gradle را باز کنید. اولی (Project) حاوی اطلاعات کلی از جمله مخازن (Repository) دریافت کتابخانهها است:
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
build.gradle (Project) اندروید استودیو
کتابخانههایی که در پروژههای اندرویدی استفاده میکنیم از سرورهای google.com و jcenter.com دریافت میشوند که به علت تحریم دسترسی به هردو مسدود شده و به همین دلیل نیاز به تغییر آیپی داریم.
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
build.gradle Module: app) اندروید استودیو
فایل دوم (Module: app) شامل اطلاعات پایهی پروژه ازجمله Minimum API (minSdkVersion)، Target API (targetSdkVersion) و Compile SDK (compileSdkVersion) و کتابخانههایی که در پروژه استفاده میشوند (بلاک dependencies).
نوار ابزار Tool در اندروید استودیو
شماره ۱: اجرا (Run) کردن پروژه روی دیوایس مجازی یا حقیقی جهت تست و عیبیابی پروژه اندروید.
شماره ۲: قابلیت Instant Run یک تفاوت با Run دارد. با هربار Run کردن پروژه روی شبیه ساز یا دیوایس واقعی، کل پروژه از ابتدا مجدد کامپایل شده و به دیوایس منتقل میگردد که زمان زیادی را تلف میکند اما برای پروژهای که در حال اجراست و تغییراتی را اعمال کردهایم، با استفاده از Instant run بجای Run تنها بخشهایی از پروژه که تغییر کرده به دیوایس منتقل شده و بروزرسانی پروژه با سرعت بیشتری انجام میشود. البته برای استفاده از این قابلیت باید Platform API دیوایس یا دیوایسهای مدنظر را در SDK نصب داشته باشید. به عنوان مثال اگر میخواهید پروژه را روی دیوایسهای با API 26 و API 27 تست کنید و قصد دارید از این ویژگی بهره ببرید باید API این دو نسخه را نصب کنید.
شماره ۳: برای Sync (سینک یا همگام سازی) پروژه
شماره ۴: شبیه ساز اندروید استودیو (AVD)
شماره ۵: دسترسی به SDK Manager
نکته: در روند توسعه و ساخت اپلیکیشن حتما با خطاها و مشکلاتی روبرو خواهید شد. در اولین قدم برای حل مشکل، متن خطا را مطالعه و ترجمه کنید. اگر در درک زبان انگلیسی مشکل دارید از مترجمهای آفلاین و آنلاین کمک بگیرید. با دیدن یک خطا از کوره در نروید! ضمن اینکه بروز خطا به معنی ایراد در سیستم عامل و رایانه شما نیست. بنابراین انتظار نداشته باشید با حذف و نصب مجدد اندروید استودیو یا تعویض سیستم عامل خطا رفع شود. ببینید اندروید استودیو از شما چه خواستهای دارد. اگر مفهوم خطا را درک نکردید آنرا در گوگل جستجو کنید. مشکل شما با احتمال نزدیک به ۱۰۰% قبلا مشکل دهها و صدها نفر دیگر بوده. پس به احتمال زیاد به جواب میرسید. بیشتر سوالات و مشکلات در حوزه برنامه نویسی و توسعه برنامه در وب سایت stackoverflow.com مطرح میشود. با سرچ ارور احتمالا اولین لینک مربوط به همین سایت است. لینک را باز کنید و پاسخها را با دقت مطالعه کنید. یا از وبسایتهای فارسی کمک بگیرید. در وبسایت ما صفحهای با نام «مشکلات و پرسشهای رایج» تهیه شده که مشکلات متداول کاربران با راه حل آن قید شده:
پرسش مستقیم و طرح اشکال را برای مرحلهی آخر بگذارید. در این صورت زمان کمتری برای رسیدن به جواب صرف میکنید و لازم نیست چند ساعت یا چند روز را منتظر پاسخ من و بقیه بم
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
سفارش اپلیکیشن موبایل مقرون به صرفه
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
اپلیکیشن موبایل مقرون به صرفه برای کسانی مناسبه که یک وب سایت ریسپانسیو دارن و میخوان یه اپلیکیشن مطابق سایت شون طراحی کنن و از همه مهمتر کاهش هزینه براشون خیلی مهمه!!
سفارش ساخت اپلیکیشن حرفه ای
اگه یه ایده توی ذهنتون دارین یا دنبال ساخت یه اپلیکیشن کامل و حرفه ای موبایل هستین و البته هزینه ساخت اپلیکیشن هم خیلی ذهنتون رو مشغول نمیکنه ، اینجا سفارش طراحی یه اپلیکیشن حرفه ای رو بدین
Desktop Screenshots
اپلیکیشن اختصاصی اندروید
در مرحله اول با طرح ایده خود و گرفتن مشاوره از شرکت طراحی اپلیکیشن حرفه ای موبایل مستر اپ، به طراحی اپلیکیشن اندروید خود به صورت حرفه ای پرداخته شده و در مرحله بعد پیاده سازی اپلیکیشن حرفه ای اندروید و در آخر ساخت اپلیکیشن توسط مستر اپ در نسخه های مختلف اندروید آزمایش می شود.
اپلیکیشن اختصاصی iOS
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
شرکت ساخت اپلیکیشن حرفه ای مستر اپ، برنامه نویسی حرفه ای iOS را در سریعترین زمان ممکن انجام و تحویل خواهد داد. به جهتی که اپلیکیشن های حرفه ای iOS مختص به یک نوع از گوشی های هوشمند هستند. تولید اپلیکیشن حرفه ای iOS به وقت بیشتری نسبت به اپلیکیشن حرفه ای اندروید نیاز دارد.
پشتیبانی و به روز رسانی
متناسب با نیازهای خود و تغییرات در روند کسب و کار، اپلیکیشن موبایل خود را به روز رسانی کنید. بروز رسانی امری لازم در توسعه اپلیکیشن موبایل شما بوده که با مشاوره صحیح با مشتریان بهینه تر می گردد. پشتیبانی اپلیکیشن های حرفه ای پس از طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل، هم امری ضروری است.
UI/UX
شرکت طراحی اپلیکیشن حرفه ای مستر اپ، برای زمینه های مختلف کسب و کار بر اساس نیاز مشتریان، توسعه دهندگان و شرکت های همکار، طراحی قالب های متفاوت را برای اپلیکیشن های حرفه ای موبایل و Smartphones در دو نسخه (اپلیکیشن اندروید و اپلیکیشن iOS) و برای آن کسب و کار را فراهم آورده است.
اگر هنوز اپلیکیشن موبایل ندارید ، کافیست شروع کنید
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
اگر هنوز برای شرکت ، سازمان یا مجموعه خود اپ اندروید و iOS ندارید ، نگران نباشید.شرکت طراحی اپلیکیشن مستر اپ طی 6 مرحله زیر ساخت اپلیکیشن موبایل شما را انجام می دهد.گروه طراحی اپلیکیشن اندروید و iOS مستر اپ تمام تلاش خود را برای ارائه یک اپ موبایل در دو نسخه اندروید و iOS با کیفیت، زیبا و کاربردی با بهترین قیمیت و در کمترین زمان ممکن خواهد کرد.
مرحله دوم ، تکمیل اطلاعات
ما برای طراحی اپلیکیشن اندروید و طراحی اپلیکیشن iOS شما به اطلاعاتی در مورد شرکت یا سازمان تان احتیاج داریم. این اطلاعات از طریق مشاوره تلفنی و حضوری با مستر اپ انجام می شود.
مرحله چهارم، طراحی اپلیکیشن اندروید و iOS
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
بعد از بستن قرارداد توی این مرحله ساخت اپ اندروید و سفارش اپلیکیشن iOS شما انجام میشه و کار طراحی اپلیکیشن اندروید و طراحی اپلیکیشن iOS شما انجام میشه.
مرحله ششم ، دریافت اپلیکیشن موبایل !
کار تمام شد! اپلیکیشن موبایل خود را بعد از مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید و ساخت اپلیکیشن iOS خود تحویل بگیرید.
مرحله اول ، ثبت نام
قدم اول برای ساخت اپلیکیشن موبایل ، ثبت نام در سایت مستر اپ برای طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید و طراحی اپلیکشن iOS خواهد بود.
مرحله سوم، ارسال پیش فاکتور
مرحله بعدی ارسال پیش فاکتور با توجه به تنوع و ویژگی های طراحی اپلیکیشن اندروید و iOS شماست که از طریق تلگرام یا ایمیل به دست شما می رسه. توی همین مرحله مشاوره و پیشنهادات مستر اپ رو هم به شما میدیم.
مرحله پنجم ، تست اپلیکیشن موبایل
وقتی کار طراحی اپلیکیشن موبایل تموم شد، باید نسخه اپلیکیشن موبایل را روی ورژن های مختلف اندروید و iOS تست بشه تا تمام ورژن های اندروید رو ساپورت بکنه
همین الان اپلیکیشن مستر اپ را روی موبایل خود نصب کنید!
چرا مستر اپ؟
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
مستر اپ با تولید بیش از 50 پروژه موفق در تولید نرم افزار در قالب اندروید و iOS، به مشتریان خود در صحت و سلامت برنامه های تولید شده اطمینان داده و طراحی اپلیکیشن های اندرویدی و iOS را با بهترین کیفیت انجام می دهد.تیم برنامه نویسی اندروید وiOS شرکت طراحی اپلیکیشن مستر اپ در اقدامی تازه و در راستای صرفه جویی در زمان، طراحی قالب اپلیکیشن ها را به صورت مجزا به شرکت های همراه و توسعه دهندگان اپلیکیشن ها داده به طوریکه که توسعه دهندگان به راحتی می توانند زمینه های گرافیکی، طرح و توسعه اپلیکیشن های اندروید و iOS خود را به ما بسپارند. استارت آپها هم می توانند ایده های اپ موبایلی خود را برای راه اندازی با استفاده از ابزار لازم و تجهیزات مستر اپ برای پیاده سازی آن ایده به مستر اپ بیاورند.
مان طور که می دانید، ساختار پروژه های اندروید Android Studio با ساختار پروژه های اندروید Eclipse (یا ADT Bundle) متفاوت است. بنابراین اگر پروژه ای را در Android Studio ساخته باشیم، چنانچه آن را به درون برنامه Eclipse وارد (import) کنیم، تعدادی خطا را مشاهده خواهیم کرد و بنابراین عملا استفاده از آن پروژه اندروید در Eclipse امکان پذیر نخواهد بود (خیلی از کاربران در این زمان، متوجه نمی شوند که این پروژه با Android Studio ساخته شده است و بنابراین روش های معمول برای خطایابی کدها را دنبال می کنند که مسلما نتیجه ای نخواهد داشت).
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
پس ما باید ساختار پروژه های اندروید Android Studio را به پروژه اندروید Eclipse تبدیل کنیم. متاسفانه راه ساده ای (اتوماتیک وار و غیردستی) برای این کار وجود ندارد (حداقل بنده از آن اطلاعی ندارم)، بنابراین مجبوریم به روش دستی این کار را انجام بدهیم و سعی می کنم که نکات کلی آن را در این مبحث ذکر کنم.
دقت کنید که باید به درستی تفاوت بین پروژه اندروید ساخته شده توسط Android Studio و پروژه اندروید ساخته شده توسط Eclipse را بدانید. این موضوع را در کلید شماره 3330 شرح داده ایم.
پس تا اینجا تشخیص داده ایم که پروژه اندروید توسط Android Studio ساخته شده و اکنون می خواهیم یک پروژه اندروید مناسب برای Eclipse از روی آن بسازیم. در واقع، همان طور که گفتیم، چون روش اتوماتیکی برای این کار وجود ندارد (یا حداقل بنده از آن اطلاعی ندارم)، باید در خود Eclipse ، یک پروژه اندروید جدید بسازیم و بعد موارد موجود در پروژه را در آن قرار بدهیم.
هنگام ساخت پروژه جدید اندروید در Eclipse ، نام package پروژه اندروید و همچنین نام Activity اصلی را از ما می خواهد (البته اگر بخواهیم پروژه شامل یک Activity در همان ابتدا ساخته شود). پس می توانیم این نام ها را از فایل AndroidManifest.xml از پروژه اصلی پیدا کنیم.
ساختار پروژه اصلی مشابه ساختار زیر خواهد بود (به عنوان یک مثال) :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی
در شکل بالا، محل نسبی فایل AndroidManifest.xml را نمایش داده ایم. پس فایل را باز کرده و نام package و نام Activity اصلی پروژه اندروید اصلی را می خوانیم. همچنین دو مورد minSdkVersion و targetSdkVersion را هم می خوانیم (البته ممکن است نسخه SDK مناسب برای targetSdkVersion را نداشته باشید و می توانید شماره را برابر نسخه ای که دارید، انتخاب کنید و بعد اگر مشکلی وجود داشت، شماره را به همین شماره اصلی تغییر داده و آن نسخه SDK را هم تهیه کنید).
یعنی اگر کد فایل AndroidManifest.xml به صورت زیر باشد :
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
package="com.jayway.gles20" >
<uses-sdk android:minSdkVersion="11"
android:targetSdkVersion="23" />
<application
android:allowBackup="true"
android:icon="@drawable/ic_launcher"
android:label="@string/app_name"
android:theme="@style/AppTheme" >
<activity
android:name="com.jayway.gles20.GLES20Activity"
android:label="@string/app_name" >
<intent-filter>
<action android:name="android.intent.action.MAIN" />
<category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
</intent-filter>
</activity>
</application>
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
</manifest>
آنگاه ما موارد مورد نظرمان را از بخش های زیر می خوانیم :
package="com.jayway.gles20"
<activity
android:name="com.jayway.gles20.GLES20Activity"
android:minSdkVersion="11"
android:targetSdkVersion="23"
پس نام package برابر com.jayway.gles20 ، نام Activity اصلی برابر GLES20Activity ، مقدار minSdkVersion برابر 11 و مقدار targetSdkVersion برابر 23 می باشد.
با مشخصات مورد نظر، یک پروژه اندروید جدید در Eclipse می سازیم ( کلید شماره 208 ) :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی
چک کنید که فایل xml ساخته شده برای Activity اصلی، هم نام با فایل xml موجود در پروژه اندروید اصلی باشد، در غیر این صورت، نام آن را تغییر بدهید (تا یکسان شوند).
خوب حالا در پروژه اصلی، پوشه java را پیدا کرده و محتویات داخل آن (نه خود پوشه java !!!) را copy می کنیم :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی
در واقع در این پوشه java ، ساختار package ها و کلاس ها (Class) قرار گرفته است، یعنی دقیقا مشابه پوشه src در پروژه های اندروید ساخته شده توسط Eclipse . بنابراین پس از copy کردن محتویات داخل پوشه java ، آنها را در پوشه src موجود در پروژه ساخته شده توسط Eclipse ، ارسال (Paste) می کنیم. فایل java مربوط به Activity اصلی آن هم جایگزین فایل ساخته شده در پروژه جدید خواهد شد. پس اگر پیامی مبنی بر بازنویسی فایل ها نمایش داده شد، باید گزینه Yes To All را انتخاب کنیم :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی
بنابراین ساختار فایل های java که package ها و کلاس ها (Class) را تشکیل می دهند، در پوشه src از پروژه اندروید جدید قرار خواهد گرفت :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
البته معمولا از این مرحله به بعد، به احتمال زیاد خطاهایی برای پروژه اندروید در Eclipse نمایش داده می شود (این پروژه، شانسی بدون خطا است). دلیل آن هم واضح است، ما هنوز فایل های xml موجود در پوشه های layout و values را کپی نکرده ایم و بنابراین هر ارجاعی که در فایل های java به آنها داده شده باشد، یک خطا را ایجاد خواهد کرد.
پس در مرحله بعد، باید فایل های پوشه هایی مثل layout و پوشه values را هم در پروژه جدید کپی کنیم، اما برای این منظور، خود پوشه اصلی res که شامل همه آنها (پوشه menu ، drawable ها و ...) است را کپی می کنیم (یعنی همه پوشه های درون پوشه res را کپی کنید، نه خود پوشه res را !!!) (هنگام نمایش پیام بازنویسی فایل، گزینه Yes To All انتخاب شود) :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی
پس محتویات پوشه res پروژه اندروید اصلی را به درون پوشه res پروژه اندروید جدید کپی می کنیم.
در آخر، باید به سراغ فایل AndroidManifest.xml برویم. در این فایل، باید مواردی مثل Activity های پروژه اصلی (که با تگ activity تعریف می شوند)، permission ها و خیلی از موارد دیگر را بر اساس خواندن فایل Androidmanifest.xml پروژه اصلی بنویسیم. یا اگر همه چیز پروژه را دقیقا مثل پروژه اصلی انتخاب کرده ایم، اصلا می توان کدها را کاملا از فایل اصلی کپی کرد :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
سعی کردم هیچ موردی فراموش نشود. معمولا خود خطاهایی که نمایش داده می شوند، به ما یادآوری می کنند که پروژه اندروید جدید چه چیزی کم دارد.
اپلیکیشن ارتباط LABVIEW (لب ویو ) با اندروید
با استفاده از اپلیکیشن DATA DASHBOARD شما میتوانید از طریق شبکه WIFI با برنامه LABVIEW ارتباط ایجاد کنید و تمامی کنترل ها و نشانگرها و گراف ها و چارت ها را در گوشی دارای سیستم عامل اندروید خود ایجاد و مورد استفاده قرار دهید .
Data Dashboard allows you to create custom, portable views of National Instruments LabVIEW applications. Using this application, you can create dashboards to display the values of network-published shared variables and deployed LabVIEW Web services on indicators, such as charts, gauges, textboxes, and LEDs.
سرویسهایی که ما ارائه میدهیم شامل کلیه موارد زیر است :
طراحی انواع وب سایت و اپلیکیشن های موبایل (اندروید ،ios )
فروشگاه اینترنتی ،ربات تلگرامی ،سئو سایت ،افزایش رتبه سایت ،تبلیغات در گوگل ،بهینه سازی قالب و
مشاوره جهت ایده های شما (پیاده سازی ایده های شما به صورت وب سایت و اپلیکیشن)
قیمت های بسیار مناسب
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
شرایط پرداخت مناسب
عقد قرار داد
آموزش و پشتیبانی یک ساله
طراحی وب سایت های گردشگری ،بلیط هواپیما ،هتل داری ،فروشگاه محصولات و خدمات
انواع اپلیکیشن های فروش و جذب مشتری ،تبلیغات اینترنتی ،افزایش رتبه سایت و
تیم حرفه ای برنامه نویسی
ن رسیده است که مدیر استارتاپ خود باشید. این دوره ی آموزشی به شما کمک می کند تا تمام آن دسته از ایده های شما را که به طراحی و تولید اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید مربوط می شود را عملی نماید.
پیش نیازها :
این دوره هیچ پیش نیازی ندارد، از سطح پایه و با زبانی ساده تدریس شده است.
سرفصل ها :
فصل اول: مفاهیم کلی برنامه نویسی
زبان های کامپایلری
زبان های مفسری
فصل دوم: مقدمات برنامه نویسی اندروید و ابزارهای مورد نیاز آن
آشنایی با JDK, JRE
نصب JDK
نصب و راه اندازی اندروید استودیو
آشنایی با SDK اندروید
نصب و راه اندازی امولاتور (شبیه ساز گوشی)
آشنایی با محیط برنامه نویسی اندروید استودیو
فصل سوم: زبان برنامه نویسی جاوا
آشنایی با انواع داده ها
آشنایی با انواع Collection ها
آشنایی با دستورات شرطی
آشنایی با حلقه های تکرار در زبان جاوا
آشنایی با متدها و توابع در زبان جاوا
فصل چهارم: لایه بندی های مختلف رابط کاربری در اندروید
آشنایی با LinearLayout
آشنایی با FrameLayout
آشنایی با RelativeLayout
آشنایی با ConstraintLayout
فصل پنجم: مفاهیم شی گرایی
مفاهیم کلاس و آبجکت ( شی )
Constructor چیست؟
استفاده از مفهموم ارث بری در جاوا و آشنایی با کلید واژه ی extends
مفهوم Overriding در جاوا
Enum چیست و چه کاربردی دارد؟
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
Interface چیست؟
تفاوت Interface و کلاس
آشنایی با کلید واژه ی Implements
آشنایی با الگوی طراحی Factory
فصل ششم : پردازش غیرهمزمان در اندروید
Thread چیست و چه کاربردی دارد؟
آشنایی با انواع روش های پیاده سازی Worker Thread و پردازش غیر همزمان
آشنایی با runOnUiThread
آشنایی با HandlerThread
فصل هفتم: آشنایی با UI های پرکاربرد در اندروید
آشنایی با EditText در اندروید
آشنایی با CheckBox در اندروید
آشنایی با RadioButton در اندروید
آشنایی با ScrollView در اندروید
آشنایی با ImageView در اندروید
لود کردن تصویر از سرور با استفاده کتابخانه Glid و Picasso
اضافه کردن فونت به پروژه
آشنایی با کلاس TypeFace
اعمال فونت بر روی ویوهای مختلف
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
توسعه کلاس های TextView ، Button و EditText
فصل هشتم : آشنایی با Activity ها در اندروید
چگونه یک Activity جدید ایجاد کنیم؟
اضافه کردن View به اکتیویتی
Intent چیست؟
آشنایی با Implicit Intent
آشنایی با Explicit Intent
آشنایی با Intent-filter
استفاده از Intent برای رفتن به Activity دیگر
آشنایی با متد onBackPressed
ارسال داده بین دو اکتیویتی
آشنایی با putExtras
آشنایی با getExtras
آشنایی با متد startActivityForResult و دریافت نتیجه از اکتیویتی ثانیویه
آشنایی با چند نمونه از ExplicitIntent های کاربردی
فصل دهم : پیاده سازی لیست با RecyclerView در اندروید
آشنایی مفهموم Recycling
آشنایی با Adapter
آشنایی با LayoutManager
آشنایی با ViewHolder
فصل یازدهم : انواع خطاها در برنامه نویسی و نحوه ی خطایابی
خطاهای Syntax
خطاهای Runtime
خطاهای منطقی
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
آشنایی با Try ... Catch
فصل دوازدهم : آشنایی با کلاس ApplicationLoader در اندروید
فصل سیزدهم: کار با فرگمنت ها
فرگمنت چیست ؟
چگونه یک فرگمنت بسازیم ؟
افزودن فرگمنت به اکتیویتی به صورت استاتیک
افزودن فرگمنت به اکتیویتی به صورت داینامیک
آَشنایی با حذف و جایگزین کردن فرگمنت و کار با FragmentTransaction
فصل چهاردهم : ساخت Dialog در اندروید
آشنایی با کلاس ProgressDialog
آشنایی با کلاس AlertDialog
ساخت Dialog های سفارشی شده
فصل چانزدهم : ساخت BottomSheetDialog در اندروید
آشنایی با کلاس BottomSheetBehavior
فصل شانزدهم : آشنایی با Tablayout و Viewpager در اندروید
آشنایی با FragmentPagerAdapter
متصل کردن Adapter به Viewpager
متصل نمودن Viewpager به Tablayout
نمایش متن در TabLayout
آشنایی با TabItem
فصل هفدهم : مفاهیم پیشرفته رابط کاربری در اندروید
آشنایی با 9-Patch ها
ایجاد Shape با XML
ایجاد مستطیل
ایجاد مستطیل به همراه Corrner
آشنایی با تگ Selector
ایجاد بک گراند برای EditText
ایجاد بک گراند برای
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
Button
ساخت CheckBox سفارشی شده
ایجاد بک گراند به همراه افکت Ripple
فصل هجدهم : آشنایی با نحوه ی دریافت و چک کردن Permission ها در اندروید
آشنایی با Normal Permission و Dangerous Permission
چک کردن Permission
درخواست Permission از کاربر
استفاده از انیمیشن ها در اندروید
آشنایی با Alpha Anim
پیاده سازی انیمیشن های Fade In و Fade Out با کد XML
آَشنایی با Rotate Anim
ساخت انیمیشن چرخش با کد XML
آَشنایی با Scale Anim
ساخت انیمیشن های Zoom In و Zoom Out با کد XML
آشنایی با Translate Anim
پیاده سازی انیمیشن های Slide In Right و Slide In Left با کد XML
پیاده سازی انیمیشن های Slide In Bottom و Slide In Top با کد XML
پیاده سازی انیمیشن های Slide Out Right و Slide Out Left با کد XML
پیاده سازی انیمیشن های Slide Out Bottom و Slide Out Top با کد XML
آَشنایی با Alpha Anim
پیاده سازی انیمیشن های Fade In و Fade Out با کد جاوا
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
آشنایی با Rotate Anim
ساخت انیمیشن چرخش با کد جاوا
آَشنایی با Scale Anim
ساخت انیمیشن های Zoom In و Zoom Out با کد جاوا
آشنایی با Translate Anim
پیاده سازی انیمیشن های Slide In Right و Slide In Left با کد جاوا
پیاده سازی انیمیشن های Slide In Bottom و Slide In Top با کد جاوا
پیاده سازی انیمیشن های Slide Out Right و Slide Out Left با کد جاوا
پیاده سازی انیمیشن های Slide Out Bottom و Slide Out Top با کد جاوا
آشنایی با Animation List
آشنایی با مفهوم Interpolator در انیمیشن ها
آشنایی با BounceInterpolator
آشنایی با AnticipatOvershootInterpolator
ترکیب انیمیشن ها برای ایجاد انیمیشن های متفاوت تر
آشنایی با کلاس ObjectAnimator و AnimatorSet
آشنایی با تابع ofFloat
ساخت انیمیشن
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
Shake
آَشنایی با کتابخانه Yoyo برای نمایش انیمیشن ها
فصل نوزدهم : آشنایی با Transition در اندروید
استفاده از انیمیشن ها برای جا به جایی بین اکتیویتی ها
استفاده از انیمیشن ها برای اضافه کردن فرگمنت به اکتیویتی
آشنایی با متد overridePendingTransition در اکتیویتی ها
فصل بیستم : ساخت لیست کشویی با Spinner در اندروید
ساخت Adapter سفارشی برای Spinner
فصل بیست و یکم : ایجاد Toast سفارشی شده در اندروید
Toast چیست ؟
ست کردن View به Toast و سفارشی کردن آن
فصل بیست و دوم : ذخیره اطلاعات با Sharedprefernces در اندروید
ایجاد Sharedpref
ذخیره مقادیر String ، Boolean و ... در Sharepref
دریافت مقادیر از
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
Sharepref
آشنایی با دیزاین پترن Singletone
فصل بیست و سوم : آشنایی با Toolbar در اندروید
اضافه کردن PopupMenu به Toolbar
اضافه کردن Style به Toolbar
ست کردن NavigationIcon به Toolbar
ست کردن Title و SubTitle به Toolbar
اضافه کردن Navigation Drawer به Toolbar
فصل بیست و چهارم : ساخت PopupMenu در اندروید
اضافه کردن آیتم به PopupMenu در لحظه ساخت
ست کردن Style به PopupMenu
آشنایی با ویژگی Checkable برای آیتم های PopupMenu
فصل بیست و پنجم : آشنایی با فرمت Json
Json چیست ؟
ساختار Json از چه چیزی تشکیل شده است ؟
آشنایی با JsonObject
آشنایی با JsonArray
ساخت Json در زبان جاوا
Parse کردن Json و تبدیل آن به Object و آرایه در زبان جاوا
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
آشنایی با کتابخانه Gson برای کار با Json
ساخت Json به کمک Gson
تبدیل Json به Object به کمک Gson
آشنایی با حاشیه نوشت های Gson
آشنایی با Expose
آشنایی با SelializeName
آشنایی با متد setSelializeNulls
فصل بیست و ششم : ارتباط با سرور در اندروید
آشنایی با انواع متدهای HTTP
آشنایی با متد GET
آشنایی با متد POST
آشنایی با متد PUT
آشنایی با متد Delete
آشنایی اجمالی با کتابخانه های معروف برای ارتباط با سرور
آشنایی با Volley
آشنایی با OkHTTP
آشنایی با
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
Retrofit
آشنایی با Fast Android Networking
استفاده از OkHTTP برای ارتباط با سرور
ارسال درخواست POST
ارسال درخواست GET
آشنایی با کلاس AsyncTask و متدهای آن
آشنایی با doInBackground
آشنایی با preExecute
آشنایی با onPostExecute
آشنایی با onProgressUpdate
چرا Fast Android Networking
آشنایی با متدها و نحوه پیاده سازی این کتابخانه
ارسال درخواست POST
ارسال درخواست GET
فصل بیست و هفتم : آشنایی با کتابخانه Design و CardView در اندروید
آشنایی با CordinatorLayout
آشنایی با AppbarLayout
آشنایی با CollapsingToolbarLayout
آشنایی با صفت contentScrim
آشنایی با مقدار
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
exitUntilCollapsed
آشنایی با مقدار Scroll
آَنایی با صفت collapsMode و مقادیر Parallex و Pin
آشنایی با NestedScrollView
آشنایی با CardView
آشنایی با صفت elevation برای ایجاد سایه
آشنایی صفت Corrner برای گرد کردن گوشه
آشنایی با FloatingActionButton
فصل بیست و هشتم : طراحی و ساخت پروژه آب و هوا
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com