انجام پروژهای برنامه نویسی اندروید android

انجام پروژهای برنامه نویسی اندروید android

انجام پروژهای برنامه نویسی اندروید android

انجام پروژهای برنامه نویسی اندروید android

انجام پروژه های برنامه نویسی (website, android, iOS)

س‌ها به صورت گرپه‌های جدا شده دسته بندی شده است.
ساخت پروژه اندروید با استفاده از اندروید استودیو
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
این درس به شما نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از Android Studio یک پروژه اندروید بسازید. همچنین با خوانده این مطلب آموزشی شما با چند فایل در پروژه آشنا می‌شوید.

اگر می‌خواهید پروژه جدیدی در اندروید استودیو بسازید، دستورات زیر را دنبال کنید:

    اگر شما هیچ پروژه‌ای را به صورت باز در ANDROID STUDIO ندارید، در پنجره خوش آمد (Welcome to Android studio )، روی گزینه (Start a new Android studio project) کلیک کنید.
    اگر پروژه‌ای به صورت باز دارید، می‌توانید با کلیک کردن روی گزینه File و پس از آن کلیک روی New Project یک پروژه جدید بسازید.

در پنجره مربوط به پروژه جدید، مقادیر زیر را وارد کنید:

    Application Name :”My First App”
    Company Domain : “example.com”

شما می‌توانید مکان ذخیره پروژه را تغییر دهید، ولی گزینه‌های دیگر را تغییر ندهید.

پس از اتمام مراحل بالا، حالا باید روی گزینه ی Next کلیک کنید. در پنجره target Android Devices، تمام گزینه‌ها را به صورت Default نگه دارید و گزینه Next را انتخاب کنید.

اندروید

اگر کنجکاو هستید که SDK چکونه کار میکند در درس ساپورت پلتفرم های مختلف آن را با شما آموزش می دهیم.
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
حالا باید در پنجره Add an Activity to Mobile روی گزینه Empty Activity کلیک کرده و پس از آن گزینه Next را بزنید.

در پنجره Customize the Activity مقادیر را به صورت Default نگه داشته و تغییری در آن‌ها ندهید. اندروید استودیو به صورت پیش فرض بهترین و کارآمد‌ترین گزینه‌ها را برای شما انتخاب کرده است. پس در هستید نیازی ندارید، روی دکمه Finish کلیک کنید تا به مرحله بعد برسیم.

بعد از گذراندن فرایند ایجاد پروژه IDE اندروید استودیو را باز می‌کند.

ابتدا مطمئن شوید که پنجره Project  باز است (گزینه View>Tool Windows >Project) و Android  در منوی کرکره ای سمت چپ بالا انتخاب شده است. حالا شما می‌توانید فایل‌های زیر را مشاهده کنید:

App>java>com.example.myfirstapp

این mainActivity (نقطه ی شروع برنامه) شما است. وقتی ساخت ائلیکیشن اندروید را به اتمام برسانید و آن را اجرا کنید،  سیستم نمونه activity را برای شما اجرا می‌کند و layout آن باز می‌شود.

App>res>layout>Activity_main.xml

این XML صفحه activity UI را تعریف می‌کند. این فایل به صورت پیش فرض حاوی TextView است که مقدار “Hello World” با آن پر شده است.

App > manifests > AndroidManiFest.xml

 در فایل Manifest کاراکترهای اساسی برنامه توصیف می‌شوند و هر جزء آن را می‌توان در اینجا تعریف کرد.

Gradle Scrips >build.gradle

البته توجه داشته باشید که شما دو فایل با این اسم می‌بینید، که یکی برای پروژه و دیگری برای “app” ماژول در Android Studio مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر کدام از ماژول‌ها، build.gradle خاص خودشان را دارند،  ولی این پروژه به درستی فقط یک ماژول دارد. شما در آینده یاد می‌گیرید چگونه با ماژول‌های build.gradle  کار کنید و متوجه می‌شوید ابزار gradle چگونه در Android Studio برنامه‌ها را compile می‌کند و اپلیکیشن اندرویدی شما اجرا می‌شود.
یک پیشنهاد برای درک بهتر از اپلیکیشنی که می‌سازید
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
پیشنهاد می کنم همزمان با ساخت اولین پروژه تون یه آنالیتیکس مناسب هم توش پیاده سازی کنید تا از اول بتونید همه داده های مرتبط با اپلیکیشن خودتون رو رصد کنید. این ابزارها کمک می‌کنن تمام رفتارهای کاربران براتون ارسال بشه.

برای این کار می‌تونید از SDK سرویس دیتابین استفاده کنید که با توجه به راهنمای پیاده سازی فارسی، می‌تونه گزارش‌های خوبی از رفتار و آمار کاربران به شما ارائه بده. اگر هم به مشکلی برخوردید امکانش هست به پشتیبانی سایت دیتابین مراجعه کنید.

آنالیز اپلیکیشن

استارت آپ ایرانی دیتابین، با فراهم آوردن خدمات موبایل آنالیتیکس سعی در برطرف کردن مشکلات پیش آمده ناشی از شرایط تحریم دارد. توسعه دهندگان می‌توانند با پیاده‌سازی SDK دیتابین در برنامه خود با کم‌ترین تاخیر زمانی (کمتر از ده دقیقه)، نمودارهای متنوع مرتبط با رفتار کاربران در برنامه را در حوزه‌های روند رشد کابران (Growth)، درگیری کاربر با برنامه (Engagement)، ماندگاری (Retention)، درآمدها (Revenue) و رویدادهای سفارشی (Custom Event) مشاهده کنند.

همچنین وجود گزارشات بومی نظیر درآمد به تفکیک مارکت‌های مختلف (کافه بازار، اپ استور و ....)، تعریف و پیاده سازی استراتژی تحلیل داده و ارائه خدمات مشاوره فنی با روشهای آنلاین، حضوری و تلفنی، شرایط مناسبی برای توسعه دهندگان فراهم آورده است.

چنین آنالیزهایی می‌تواند به شما در درک بهتر از اپلیکیشنی که ساخته‌اید کمک کند و با داده‌های به دست آمده، اپلیکیشن خود را بهتر و کاربر پسندتر کنید.

اگر دوست دارید بدانید اپلیکیشن اندرویدی که در Android Studio توسعه داده‌اید چگونه اجرا می‌شود و مراحل اجرای آن به چه صورت است، بخش لیداوب را دنبال کنید.


صل سوم : ساخت پروژه در اندروید استودیو، بررسی محیط توسعه و ساختار کلی پروژه

به نام خدا. در جلسه گذشته با نحوه‌ی نصب اندروید استودیو و همچنین ساختار SDK آشنا شدیم. در این جلسه قصد دارم شما را با محیط اندروید استودیو، نحوه‌ی ساخت پروژه اندروید و ساختار آن آشنا کنم.
ساخت پروژه اندروید

ساخت پروژه اندروید در اندروید استودیو

پس از اجرای اندروید استودیو روی گزینه‌ی Start a new Android Studio project کلیک می‌کنم.

انتخاب نوع اپلیکیشن و اکتیویتی

در این مرحله نوع پروژه اندروید و نوع اکتیویتی (Activity) را باید تعیین کنیم. هدف من ساخت اپلیکیشن برای تلفن همراه و تبلت است بنابراین همان تب نخست یعنی Phone and Tablet را انتخاب می‌کنم.
سایر گزینه‌ها هرکدام برای یک هدف خاص پیش بینی شده. Wear OS برای ساخت اپلیکیشن ابزار پوشیدنی (مانند ساعت هوشمند)، TV برای تلویزیون‌های هوشمند، Android Auto برای خودروهایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و Android Things مربوط به حوزه‌ی اینترنت اشیاء می‌شود.
اندروید استودیو چند نوع مختلف از اکتیویتی را پیشنهاد می‌دهد. من نوع ساده‌ی آن یعنی Empty Activity (اکتیویتی خالی) را انتخاب می‌کنم. با مفهوم اکتیویتی در ادامه بحث آشنا خواهید شد. به مرحله‌ی بعد می‌روم:

انتخاب نام پروژه اندروید ، API Level و زبان پروژه اندروید

Name: در فیلد Name نام اپلیکیشن را وارد می‌کنم. این نام به همراه آیکونی که بعدا برای برنامه‌ی خود انتخاب می‌کنیم، در لیست اپلیکیشن‌های نصب شده‌ی روی دیوایس اندرویدی به کاربر نمایش داده می‌شود.


09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com

Package name: هر اپلیکیشن در اپ استورهایی مانند گوگل پلی ، بازار و … بر اساس Package name آن تشخیص داده می‌شود و نام اپلیکیشن ملاک نیست. به عنوان مثال ممکن است چندین اپلیکیشن با نام Shop در مارکت‌ها موجود باشد. اما Package name برای هر اپلیکیشن یکتاست و اگر نام پکیج من با یک اپلیکیشن دیگر موجود در مارکت یکسان باشد، مارکت اجازه‌ی انتشار آن‌را نمی‌دهد. مارکت‌ها بر اساس همین نام پکیج بروزرسانی‌های منتشر شده برای اپلیکیشن‌های نصب شده روی دیوایس کاربر را بررسی و اعلام می‌کنند. Package name از دو بخش تشکیل می‌شود. بخش اول یک نام دامنه (Domain name) و بخش دوم نام اصلی برنامه. مزیت استفاده از دامین (دامنه) این است که احتمال تشابه نام پکیج انتخاب شده برای توسعه دهندگان مختلف را از بین می‌برد. برای مثال من از دامین وب سایت android-studio.ir استفاده می‌کنم که بنا برا الگوی پیشنهادی اندروید استودیو ابتدا پسوند دامین یعنی ir و سپس نام دامین قید شده. بعد از دامین یک نام اضافه می‌شود که معمولا همان نام اپلیکیشن است. البته در انتخاب پکیج نیم هیچ قاعده‌ی خاصی وجود ندارد. برای مثال الزامی به استفاده از دامین نیست و مقدار زیر هم صحیح است:


android_studio.androidcourses

یا قسمت دوم حتما نباید نام اصلی پروژه باشد و می‌تواند هر عبارت دیگری را شامل شود. اگر مالک یک دامین هستید بهتر است آنرا بکار ببرید اما اگر مالک هیچ دامینی نیستید طبق خط بالا یک مقدار دلخواه وارد کنید. از بکار بردن دامینی که در اختیار سایر افراد یا شرکت‌هاست خودداری کنید.
Save Location: این فیلد مربوط به محل ذخیره سازی پروژه اندروید است.
Language: در این قسمت زبان پیش فرض پروژه اندروید را تعیین می‌کنیم. مدتی از معرفی زبان کاتلین (Kotlin) برای اندروید می‌گذرد و حالا از نسخه‌ی ۳٫۳٫۲ اندروید استودیو انتخاب زبان به wizard پروژه اضافه شده. من فعلا با جاوا کار می‌کنم بنابراین انتخاب من Java است.
Minimum API Level: که در نسخه‌های قبل Minimum SDK نام داشت این امکان را به برنامه نویس می‌دهد تا پایین‌ترین نسخه‌ی اندرویدی که اپلیکیشن پشتیبانی می‌کند را تعیین کند. لغت Minimum به معنی حداقل بوده و در اینجا به این معنی است که باید تعیین کنم اپلیکیشن من پایین‌ترین نسخه اندرویدی که پشتیبانی خواهد کرد کدام API است. در زمان تهیه‌ی این آموزش نزدیک به ۱۰۰% دیوایس‌های اندرویدی که در اختیار کاربران است از API 19 به بالا هستند بنابراین من همین نسخه را انتخاب می‌کنم. علت الزامی بودن تعیین مینیمم این است که در هر نسخه‌ی جدید از اندروید، امکانات و قابلیت‌هایی اضافه می‌شود که اگر این امر را لحاظ نکنیم، ممکن است دارندگان دیوایس با نسخه‌های پایین‌تر در مواردی با مشکلاتی مواجه شوند. با انتخاب هر گزینه به عنوان مینیمم، اطلاعاتی در مورد آن API و سطح گستردگی آن نمایش داده می‌شود. در زمان نگارش این متن، ۹۵٫۳% دیوایس‌ها API 19 و به بالا هستند و نیازی نیست از API پایین‌تری استفاده کنم.
احتمالا می‌پرسید چرا پایین‌ترین نسخه یعنی API 9 را انتخاب نکردم تا اطمینان پیدا کنم ۱۰۰% دیوایس‌ها می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند؟ برخی قابلیت‌های اندروید که در نسخه‌های جدید معرفی شده، پیاده سازی آن برای نسخه‌های قدیمی غیرممکن و یا پیچیده است. بنابراین منطقی نیست من برای تعداد انگشت شمار گوشی و تبلت‌های مربوط به ۱۰ سال پیش بخواهم وقت و انرژی بیشتری صرف کنم یا برخی محدودیت‌ها را بپذیرم.
با کلیک روی گزینه Help me choose به نمودار کاملی در این خصوص دسترسی خواهید داشت.
نکته: در فصل قبل با SDK و همچنین Platform ها آشنا شدیم و دانستیم که با انتشار هر نسخه از اندروید، یک API برای آن منتشر می‌شود. هر پروژه اندروید در سه ویژگی compileSdkVersion، targetSdkVersion و minSdkVersion با Platform ها سروکار دارد. هنگامی که پروژه جدیدی می‌سازیم دو ویژگی اول یعنی کامپایل و نسخه هدف (Target) برابر با آخرین API نصب شده است و ویژگی Minimum همان API ای است که در این مرحله انتخاب می‌کنیم. البته نیازی به داشتن API مربوط به Minimum API Level در SDK نیست و صرفا آخرین API استفاده می‌شود.

instant apps: این ویژگی مدتی پیش معرفی شد و امکانی را برای کاربر فراهم می‌کند تا بدون نیاز به نصب اپلیکیشن بتواند یک پیش‌ نمایش (Demo) از برنامه را مشاهده و بررسی کند.
AndroidX artifacts: اندروید به تازگی نحوه نامگذاری کتابخانه‌های خود را تغییر داده. با انتخاب این گزینه، کتابخانه‌های support موجود در پروژه بر اساس شیوه‌ی جدید نامگذاری می‌شود. (با مفهوم و کاربرد کتابخانه‌ها در مباحث آتی آشنا خواهید شد).
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
نصب کامپوننت‌های مربوط به لایه‌ی ConstraintLayout

در این مرحله کامپوننت‌های مربوط به لایه‌ی ConstraintLayout از SDK فراخوانی و نصب می‌شود. این مرحله فقط در ساخت اولین پروژه اندروید انجام می‌شود و در پروژه‌های بعدی از نسخه‌ی کش (ذخیره) شده در خود اندروید استودیو استفاده می‌شود و نیاز به دریافت مجدد از SDK نیست.

بیلد (Build) شدن پروژه اندروید

حالا صبر می‌کنم تا پروژه بیلد (Build) یا ساخته شود. با توجه به سخت افزار سیستم ممکن است این مرحله چند ثانیه تا یک دقیقه یا حتی بیشتر زمان ببرد. البته این تایم در ساخت اولین پروژه طولانی‌تر است که دلیل آن دریافت تعدادی کتابخانه و کامپوننت مورد نیاز اندروید استودیو بوده که مهمترین آن بیلد سیستم Gradle (گریدل) می‌باشد. به تب Build در پایین اندروید استودیو دقت کنید:

دانلود بیلد سیستم Gradle
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com

یک فایل زیپ با نام gradle-4.10.1-all.zip از سرور gradle.org در حال دانلود است که در حدود ۱۱۰ مگابایت حجم دارد. تا این لحظه که من در حال تهیه‌ی این آموزش هستم سایت گریدل بر روی آی‌پی ایران تحریمی اعمال نکرده و دانلود این فایل به راحتی انجام می‌شود. با اینحال اگر به هر دلیل این مرحله با موفقیت انجام نشد یا رایانه شما به اینترنت دسترسی ندارد، در صفحه‌ی ۱۳ روشی را معرفی کردم که Gradle را می‌توانید به صورت آفلاین نصب کنید. هرچند بعد از گریدل، تعدادی کامپوننت دیگر نیز باید از سرورهای گوگل و jcenter دریافت شوند که نیاز به تغییر آی‌پی جهت عبور از تحریم هم هست اما گریدل حجم بیشتری نسبت به بقیه دارد و احتمال بروز مشکل بخصوص در سرعت پایین اینترنت بیشتر است.

گریدل دریافت و نصب شد. حالا با اخطار مواجه می‌شوم:

ارور دریافت کتابخانه‌های اندروید استودیو

اندروید استودیو برای دریافت کامپوننت‌ها و کتابخانه‌های موردنیاز خود به اتصال به dl.google.com نیاز دارد که قبلا گفتیم IP های ایران تحت تحریم هستند. به ناچار آی‌پی را تغییر داده و مجدد پروژه را Sync (سینک به معنی همگام سازی) می‌کنم:

مشکل سینک (Sync) کردن پروژه اندروید استودیو

با کلیک روی Try Again یا دکمه‌ی Sync در منوی ابزار، پروژه اندروید مجدد سینک شده و دریافت کتابخانه‌ها شروع می‌شود. به طور کلی هرگاه به هر دلیلی بیلد شدن پروژه متوقف شد، پس از رفع خطای احتمالی باید مجدد پروژه را سینک کنید.

مشکل دانلود کتابخانه‌های اندروید استودیو

مشکل بیلد نشدن پروژه اندروید استودیو

فایل‌های مورد نیاز دریافت و پروژه با موفقیت بیلد شد و پروژه آماده‌ی استفاده است:

آموزش ساخت پروژه در اندروید استودیو
نکته: ممکن است در این مرحله بارها با خطا مواجه شوید. علت می‌تواند مربوط به سرعت پایین اینترنت یا اختلال موقت (یا دائم) در سرویس تغییر آی‌پی باشد. اگر با خطا مواجه شدید Sync کردن پروژه را چند بار دیگر تکرار کنید و اگر مشکل حل نشد از یک روش و سرویس دیگر برای تغییر آی‌پی استفاده کنید. یا چند لحظه صبر و مجدد تکرار کنید. سرویس‌های تغییر آی‌پی ممکن است در مقاطعی دچار اختلال یا کندی سرعت شوند. بهرحال دور زدن تحریم بدون دردسر نیست!

دو فایل MainActivity.java و activity_main.xml مربوط به همان Activity هستند که هنگام ساخت پروژه، نوع Empty را انتخاب کردم.
بیلد سیستم Gradle (گریدل) چیست؟

بد نیست اطلاعات مختصری در خصوص گریدل بدانیم. به یاد داشته باشید یک برنامه نویس و توسعه دهنده باید فراتر از الزامات مربوط به زبان برنامه نویسی و مباحث فنی بکار رفته در روند توسعه نرم افزار اطلاعات داشته باشد. این یک امتیاز منفی برای شما محسوب خواهد شد اگر به عنوان یک توسعه دهنده اندروید ندانید لینوکس چیست که اندروید بر پایه‌ی آن ساخته شده، یا گریدل که در اندروید استودیو بکار رفته چه کاربردی دارد!

مشکل Gradle در اندروید استودیو

Gradle یک بیلد سیستم (Build System) متن باز و رایگان است که گوگل در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که از این بیلد سیستم در اندروید استودیو استفاده می‌کند.
بیلد سیستم یا سیستم ساخت، ابزاری ست که طیف وسیعی از عملیات موردنیاز برای توسعه و ساخت یک نرم افزار از جمله ساخت پروژه، پکیج کردن، فشرده سازی منابع، کامپایل کدها و… را انجام می‌دهد.
بهتر است به این چند خط توضیح بسنده نکرده و چند دقیقه‌ای را در خصوص گریدل در وب جستجو و مطالعه کنید.
نصب آفلاین Gradle

چنانچه به هر دلیلی گریدل بصورت خودکار و آنلاین روی اندروید استودیو نصب نشد با خطای زیر مواجه خواهید شد:
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
نصب آفلاین Gradle در اندروید استودیو

Unknown host ‘service.gradle.org’. You may need to adjust the proxy settings…

اگر از اتصال اینترنت خود مطمئن هستید مجدد پروژه را سینک کنید تا عملیات دانلود تکرار شود. اگر پس از چندبار تکرار مشکل مرتفع نشد می‌توانید فایل گریدل را در جایی دیگر دانلود کرده سپس به صورت دستی در محل موردنظر قرار دهید.
مسیر زیر را در سیستم عامل ویندوز خود پیدا کنید (این مسیر برای سایر سیستم عامل‌ها متفاوت است):

Users\[UserName]\.gradle\wrapper\dists\gradle-xx

داخل این فولدر یک فولدر با نامی متشکل از کاراکترهای تصادفی و بدون معنی ساخته شده. داخل این فولدر یک فایل با پسوند zip.part قرار دارد. هنگامی که گریدل به صورت آنلاین نصب می‌شود، پس از دریافت کامل فایل، فایل تبدیل به zip شده و از حالت فشرده خارج می‌شود. این تمامِ کاری است که ما باید به صورت دستی انجام دهیم!

محل نصب گریدل (Gradle) در اندروید استودیو

برای دانلود فایل گریدل کافیست نام فایل زیپ را گوگل کنید:

دانلود Gradle از gradle.org

در صفحه‌ی Gradle Distributions فایل موردنظر را پیدا کرده و دانلود کنید. دقت کنید نام و نسخه‌ی گریدل باید عینا مطابق باشد. برای یافتن سریع لینک، در صفحه‌ی مرورگر Ctrl + F زده و نام فایل زیپ را سرچ کنید:

دانلود Gradle از gradle.org

یا خیلی ساده تر؛ لینک دانلود گریدل در کادر build اندروید استودیو نمایش داده می‌شود. روی لینک کلیک و کپی (Ctrl + C) کنید (تصویر صفحه‌ی قبل).
پس از دانلود فایل، ابتدا اندروید استودیو را ببندید. سپس فایل‌های موجود در فولدر را حذف و فایل زیپ را جایگزین کنید:

دانلود Gradle از gradle.org

حالا اندروید استودیو را باز کرده و مجدد پروژه را سینک کنید. این‌بار گریدل از فایل محلی نصب می‌شود:

نصب آفلاین گریدل در اندروید استودیو
Activity (اکتیویتی) در اندروید

هر پروژه اندروید حداقل یک اکتیویتی دارد. اکتیویتی همان صفحه‌ای است که محتوای مدنظر ما را به کاربر نمایش می‌دهد. تعداد اکتیویتی‌های هر اپلیکیشن به میزان و نوع محتوا و سلیقه‌ی توسعه دهنده بستگی دارد. یک اپلیکیشن ساده ممکن است فقط یک اکتیویتی داشته باشد در حالی که یک اپلیکیشن دیگر می‌تواند شامل ده‌ها اکتیویتی باشد. هر اکتیویتی از دو بخش تشکیل می‌شود؛ یک فایل xml و دیگری فایل java که اولی شامل اِلِمان‌های تشکیل دهنده‌ی رابط کاربری صفحه و دومی مربوط به کدهای عملکردی مرتبط با آن است. پروژه‌ای که ساختیم به صورت پیش فرض یک اکتیویتی دارد. activity_main.xml و MainActivity.java فایل‌های این اکتیویتی هستند. توضیحات بیشتر در مباحث آتی بیان شده است.
آشنایی با محیط پروژه اندروید استودیو

اندروید استودیو از چند بخش تشکیل شده که هر قسمت وظیفه‌ای به عهده دارد.
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
اندروید استودیو

ستون سمت چپ ساختار پروژه اندروید را نشان می‌دهد. نحوه‌ی نمایش ساختار پروژه چند حالت دارد که حالت پیش فرض Android است. در این حالت پروژه به دو قسمت کلی app و Gradle تقسیم می‌شود:

ساختار پروژه اندروید در اندروید استودیو

محتویات زیرمجموعه‌ی app به اینصورت است:

ساختار app

AndroidManifest.xml:

AndroidManifest.xml

این فایل حاوی اطلاعات اصلی پروژه است. ازجمله نام و آیکون پروژه (خط‌های ۷ و ۸)، پکیج نیم (خط ۳)، قالب یاtheme برنامه (خط ۱۱)، اکتیویتی‌ها و… . برای باز کردن فایل‌ها دوبار روی آن کلیک کنید.
پوشه‌ی java یک پکیج پیش فرض دارد که فایل جاوای اکتیویتی درون آن قرار دارد. دو پکیج دیگر با عنوان AndroidTest و test در قسمت java ساخته شده که مربوط به فرایند تست پروژه بوده و در صورت عدم نیاز می‌توانید این دو مورد را حذف کنید. تمامی کلاس‌های جاوای پروژه درون این فولدر قرار می‌گیرند.
پوشه‌ی res (مخفف Resource به معنی منابع) حاوی منابع مختلفی است:
– Drawable: شامل تصاویر مورد استفاده در اپلیکیشن، برخی فایل‌های xml مانند بیت مپ‌ها و … که از طریق کلاس R.drawable قابل دسترسی هستند.
– Layout: شامل لایه‌های واسط کاربری (مانند activity_main.xml) که از طریق کلاس R.layout قابل دسترسی می‌باشند.
– mipmap: تصاویر مربوط به آیکون اپلیکیشن در این پوشه قرار می‌گیرد.
– Values: فایل‌های xml با محتوای آرایه‌ها (strings.xml)، استایل‌ها (styles.xml)، رنگ‌ها (colors.xml)، ابعاد و اندازه‌ها (dimens.xml) و … در این دایرکتوری نگهداری می‌شود.
Gradle Scripts: در این قسمت چند فایل وجود دارد که مربوط به تنظیمات پروژه و اندروید استودیو می‌باشد. دو فایل build.gradle را باز کنید. اولی (Project) حاوی اطلاعات کلی از جمله مخازن (Repository) دریافت کتابخانه‌ها است:
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com


build.gradle (Project) اندروید استودیو


کتابخانه‌هایی که در پروژه‌های اندرویدی استفاده می‌کنیم از سرورهای google.com و jcenter.com دریافت می‌شوند که به علت تحریم دسترسی به هردو مسدود شده و به همین دلیل نیاز به تغییر آی‌پی داریم.
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
build.gradle Module: app) اندروید استودیو

فایل دوم (Module: app) شامل اطلاعات پایه‌ی پروژه ازجمله Minimum API (minSdkVersion)، Target API (targetSdkVersion) و Compile SDK (compileSdkVersion) و کتابخانه‌هایی که در پروژه استفاده می‌شوند (بلاک dependencies).

نوار ابزار Tool در اندروید استودیو

شماره ۱: اجرا (Run) کردن پروژه روی دیوایس مجازی یا حقیقی جهت تست و عیب‌یابی پروژه اندروید.
شماره ۲: قابلیت Instant Run یک تفاوت با Run دارد. با هربار Run کردن پروژه روی شبیه ساز یا دیوایس واقعی، کل پروژه از ابتدا مجدد کامپایل شده و به دیوایس منتقل می‌گردد که زمان زیادی را تلف می‌کند اما برای پروژه‌ای که در حال اجراست و تغییراتی را اعمال کرده‌ایم، با استفاده از Instant run بجای Run تنها بخش‌هایی از پروژه که تغییر کرده به دیوایس منتقل شده و بروزرسانی پروژه با سرعت بیشتری انجام می‌شود. البته برای استفاده از این قابلیت باید Platform API دیوایس یا دیوایس‌های مدنظر را در SDK نصب داشته باشید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید پروژه را روی دیوایس‌های با API 26 و API 27 تست کنید و قصد دارید از این ویژگی بهره ببرید باید API این دو نسخه را نصب کنید.
شماره ۳: برای Sync (سینک یا همگام سازی) پروژه
شماره ۴: شبیه ساز اندروید استودیو (AVD)
شماره ۵: دسترسی به SDK Manager
نکته: در روند توسعه و ساخت اپلیکیشن حتما با خطاها و مشکلاتی روبرو خواهید شد. در اولین قدم برای حل مشکل، متن خطا را مطالعه و ترجمه کنید. اگر در درک زبان انگلیسی مشکل دارید از مترجم‌های آفلاین و آنلاین کمک بگیرید. با دیدن یک خطا از کوره در نروید! ضمن اینکه بروز خطا به معنی ایراد در سیستم عامل و رایانه شما نیست. بنابراین انتظار نداشته باشید با حذف و نصب مجدد اندروید استودیو یا تعویض سیستم عامل خطا رفع شود. ببینید اندروید استودیو از شما چه خواسته‌ای دارد. اگر مفهوم خطا را درک نکردید آنرا در گوگل جستجو کنید. مشکل شما با احتمال نزدیک به ۱۰۰% قبلا مشکل ده‌ها و صدها نفر دیگر بوده. پس به احتمال زیاد به جواب می‌رسید. بیشتر سوالات و مشکلات در حوزه برنامه نویسی و توسعه برنامه در وب سایت stackoverflow.com مطرح می‌شود. با سرچ ارور احتمالا اولین لینک مربوط به همین سایت است. لینک را باز کنید و پاسخ‌ها را با دقت مطالعه کنید. یا از وب‌سایت‌های فارسی کمک بگیرید. در وب‌سایت ما صفحه‌ای با نام «مشکلات و پرسش‌های رایج» تهیه شده که مشکلات متداول کاربران با راه حل آن قید شده:
پرسش مستقیم و طرح اشکال را برای مرحله‌ی آخر بگذارید. در این صورت زمان کمتری برای رسیدن به جواب صرف می‌کنید و لازم نیست چند ساعت یا چند روز را منتظر پاسخ من و بقیه بم


09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com

سفارش اپلیکیشن

سفارش اپلیکیشن موبایل مقرون به صرفه
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
 اپلیکیشن موبایل مقرون به صرفه برای کسانی مناسبه که یک وب سایت ریسپانسیو دارن و میخوان یه اپلیکیشن مطابق سایت شون طراحی کنن و از همه مهمتر کاهش هزینه براشون خیلی مهمه!!
سفارش ساخت اپلیکیشن حرفه ای

اگه یه ایده توی ذهنتون دارین یا دنبال ساخت یه اپلیکیشن کامل و حرفه ای موبایل هستین و البته هزینه ساخت اپلیکیشن هم خیلی ذهنتون رو مشغول نمیکنه ، اینجا سفارش طراحی یه اپلیکیشن حرفه ای رو بدین
Desktop Screenshots
اپلیکیشن اختصاصی اندروید

در مرحله اول با طرح ایده خود و گرفتن مشاوره از شرکت طراحی اپلیکیشن حرفه ای موبایل مستر اپ، به طراحی اپلیکیشن اندروید خود به صورت حرفه ای پرداخته شده و در مرحله بعد پیاده سازی اپلیکیشن حرفه ای اندروید و در آخر ساخت اپلیکیشن توسط مستر اپ در نسخه های مختلف اندروید آزمایش می شود.
اپلیکیشن اختصاصی iOS
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
شرکت ساخت اپلیکیشن  حرفه ای مستر اپ، برنامه نویسی حرفه ای iOS را در سریعترین زمان ممکن انجام و تحویل خواهد داد. به جهتی که اپلیکیشن های حرفه ای iOS مختص به یک نوع از گوشی های هوشمند هستند. تولید اپلیکیشن حرفه ای iOS به وقت بیشتری نسبت به اپلیکیشن حرفه ای اندروید نیاز دارد.
پشتیبانی و به روز رسانی

متناسب با نیازهای خود و تغییرات در روند کسب و کار، اپلیکیشن موبایل خود را به روز رسانی کنید. بروز رسانی امری لازم در توسعه اپلیکیشن موبایل شما بوده که با مشاوره صحیح با مشتریان بهینه تر می گردد. پشتیبانی اپلیکیشن های حرفه ای پس از طراحی و ساخت اپلیکیشن موبایل، هم امری ضروری است.
UI/UX

شرکت طراحی اپلیکیشن حرفه ای مستر اپ، برای زمینه های مختلف کسب و کار بر اساس نیاز مشتریان، توسعه دهندگان و شرکت های همکار، طراحی قالب های متفاوت را برای اپلیکیشن های حرفه ای موبایل و Smartphones در دو نسخه (اپلیکیشن اندروید و اپلیکیشن iOS) و برای آن کسب و کار را فراهم آورده است.
اگر هنوز اپلیکیشن موبایل ندارید ، کافیست شروع کنید
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
اگر هنوز برای شرکت ، سازمان یا مجموعه خود اپ اندروید و iOS ندارید ، نگران نباشید.شرکت طراحی اپلیکیشن مستر اپ طی 6 مرحله زیر ساخت اپلیکیشن موبایل شما را انجام می دهد.گروه طراحی اپلیکیشن اندروید و iOS مستر اپ تمام تلاش خود را برای ارائه یک اپ موبایل در دو نسخه اندروید و iOS با کیفیت، زیبا و کاربردی با بهترین قیمیت و در کمترین زمان ممکن خواهد کرد.
مرحله دوم ، تکمیل اطلاعات

ما برای طراحی اپلیکیشن اندروید و طراحی اپلیکیشن iOS شما به اطلاعاتی در مورد شرکت یا سازمان تان احتیاج داریم. این اطلاعات از طریق مشاوره تلفنی و حضوری با مستر اپ انجام می شود.
مرحله چهارم، طراحی اپلیکیشن اندروید و iOS
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
بعد از بستن قرارداد توی این مرحله ساخت اپ اندروید و سفارش اپلیکیشن iOS شما انجام میشه و کار طراحی اپلیکیشن اندروید و طراحی اپلیکیشن iOS  شما انجام میشه.
مرحله ششم ، دریافت اپلیکیشن موبایل !

کار تمام شد! اپلیکیشن موبایل خود را بعد از مراحل طراحی اپلیکیشن اندروید و ساخت اپلیکیشن iOS خود تحویل بگیرید.
مرحله اول ، ثبت نام

قدم اول برای ساخت اپلیکیشن موبایل ، ثبت نام در سایت مستر اپ برای طراحی و ساخت اپلیکیشن اندروید و طراحی اپلیکشن iOS خواهد بود.
مرحله سوم، ارسال پیش فاکتور

مرحله بعدی ارسال پیش فاکتور با توجه به تنوع و ویژگی های طراحی اپلیکیشن اندروید و iOS  شماست که از طریق تلگرام یا ایمیل به دست شما می رسه. توی همین مرحله مشاوره و پیشنهادات مستر اپ رو هم به شما میدیم.
مرحله پنجم ، تست اپلیکیشن موبایل

وقتی کار طراحی اپلیکیشن موبایل تموم شد، باید نسخه اپلیکیشن موبایل را روی ورژن های مختلف اندروید و iOS تست بشه تا تمام ورژن های اندروید رو ساپورت بکنه
همین الان اپلیکیشن مستر اپ را روی موبایل خود نصب کنید!
چرا مستر اپ؟
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
مستر اپ با تولید بیش از 50 پروژه موفق در تولید نرم افزار در قالب اندروید و iOS، به مشتریان خود در صحت و سلامت برنامه های تولید شده اطمینان داده و طراحی اپلیکیشن های اندرویدی و iOS را با بهترین کیفیت انجام می دهد.تیم برنامه نویسی اندروید وiOS  شرکت طراحی اپلیکیشن مستر اپ در اقدامی تازه و در راستای صرفه جویی در زمان، طراحی قالب اپلیکیشن ها را به صورت مجزا به شرکت های همراه و توسعه دهندگان اپلیکیشن ها داده به طوریکه که توسعه دهندگان به راحتی می توانند زمینه های گرافیکی، طرح و توسعه اپلیکیشن های اندروید و iOS خود را به ما بسپارند. استارت آپها هم می توانند ایده های اپ موبایلی خود را برای راه اندازی با استفاده از ابزار لازم و تجهیزات مستر اپ برای پیاده سازی آن ایده به مستر اپ بیاورند.

، ساختار پروژه های اندروید Android Studio

مان طور که می دانید، ساختار پروژه های اندروید Android Studio با ساختار پروژه های اندروید Eclipse (یا ADT Bundle) متفاوت است. بنابراین اگر پروژه ای را در Android Studio ساخته باشیم، چنانچه آن را به درون برنامه Eclipse وارد (import) کنیم، تعدادی خطا را مشاهده خواهیم کرد و بنابراین عملا استفاده از آن پروژه اندروید در Eclipse امکان پذیر نخواهد بود (خیلی از کاربران در این زمان، متوجه نمی شوند که این پروژه با Android Studio ساخته شده است و بنابراین روش های معمول برای خطایابی کدها را دنبال می کنند که مسلما نتیجه ای نخواهد داشت).
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
پس ما باید ساختار پروژه های اندروید Android Studio را به پروژه اندروید Eclipse تبدیل کنیم. متاسفانه راه ساده ای (اتوماتیک وار و غیردستی) برای این کار وجود ندارد (حداقل بنده از آن اطلاعی ندارم)، بنابراین مجبوریم به روش دستی این کار را انجام بدهیم و سعی می کنم که نکات کلی آن را در این مبحث ذکر کنم.

دقت کنید که باید به درستی تفاوت بین پروژه اندروید ساخته شده توسط Android Studio و پروژه اندروید ساخته شده توسط Eclipse را بدانید. این موضوع را در کلید شماره 3330 شرح داده ایم.

پس تا اینجا تشخیص داده ایم که پروژه اندروید توسط Android Studio ساخته شده و اکنون می خواهیم یک پروژه اندروید مناسب برای Eclipse از روی آن بسازیم. در واقع، همان طور که گفتیم، چون روش اتوماتیکی برای این کار وجود ندارد (یا حداقل بنده از آن اطلاعی ندارم)، باید در خود Eclipse ، یک پروژه اندروید جدید بسازیم و بعد موارد موجود در پروژه را در آن قرار بدهیم.

هنگام ساخت پروژه جدید اندروید در Eclipse ، نام package پروژه اندروید و همچنین نام Activity اصلی را از ما می خواهد (البته اگر بخواهیم پروژه شامل یک Activity در همان ابتدا ساخته شود). پس می توانیم این نام ها را از فایل AndroidManifest.xml از پروژه اصلی پیدا کنیم.

ساختار پروژه اصلی مشابه ساختار زیر خواهد بود (به عنوان یک مثال) :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی

در شکل بالا، محل نسبی فایل AndroidManifest.xml را نمایش داده ایم. پس فایل را باز کرده و نام package و نام Activity اصلی پروژه اندروید اصلی را می خوانیم. همچنین دو مورد minSdkVersion و targetSdkVersion را هم می خوانیم (البته ممکن است نسخه SDK مناسب برای targetSdkVersion را نداشته باشید و می توانید شماره را برابر نسخه ای که دارید، انتخاب کنید و بعد اگر مشکلی وجود داشت، شماره را به همین شماره اصلی تغییر داده و آن نسخه SDK را هم تهیه کنید).

یعنی اگر کد فایل AndroidManifest.xml به صورت زیر باشد :
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<manifest xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    package="com.jayway.gles20" >
  
    <uses-sdk android:minSdkVersion="11"
              android:targetSdkVersion="23" />

    <application
        android:allowBackup="true"
        android:icon="@drawable/ic_launcher"
        android:label="@string/app_name"
        android:theme="@style/AppTheme" >
        <activity
            android:name="com.jayway.gles20.GLES20Activity"
            android:label="@string/app_name" >
            <intent-filter>
                <action android:name="android.intent.action.MAIN" />

                <category android:name="android.intent.category.LAUNCHER" />
            </intent-filter>
        </activity>
    </application>
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
</manifest>

آنگاه ما موارد مورد نظرمان را از بخش های زیر می خوانیم :

package="com.jayway.gles20"

<activity
    android:name="com.jayway.gles20.GLES20Activity"
          
android:minSdkVersion="11"

android:targetSdkVersion="23"

پس نام package برابر com.jayway.gles20 ، نام Activity اصلی برابر GLES20Activity ، مقدار minSdkVersion برابر 11 و مقدار targetSdkVersion برابر 23 می باشد.

با مشخصات مورد نظر، یک پروژه اندروید جدید در Eclipse می سازیم ( کلید شماره 208 ) :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی

چک کنید که فایل xml ساخته شده برای Activity اصلی، هم نام با فایل xml موجود در پروژه اندروید اصلی باشد، در غیر این صورت، نام آن را تغییر بدهید (تا یکسان شوند).

خوب حالا در پروژه اصلی، پوشه java را پیدا کرده و محتویات داخل آن (نه خود پوشه java !!!) را copy می کنیم :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی

در واقع در این پوشه java ، ساختار package ها و کلاس ها (Class) قرار گرفته است، یعنی دقیقا مشابه پوشه src در پروژه های اندروید ساخته شده توسط Eclipse . بنابراین پس از copy کردن محتویات داخل پوشه java ، آنها را در پوشه src موجود در پروژه ساخته شده توسط Eclipse ، ارسال (Paste) می کنیم. فایل java مربوط به Activity اصلی آن هم جایگزین فایل ساخته شده در پروژه جدید خواهد شد. پس اگر پیامی مبنی بر بازنویسی فایل ها نمایش داده شد، باید گزینه Yes To All را انتخاب کنیم :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی

بنابراین ساختار فایل های java که package ها و کلاس ها (Class) را تشکیل می دهند، در پوشه src از پروژه اندروید جدید قرار خواهد گرفت :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
البته معمولا از این مرحله به بعد، به احتمال زیاد خطاهایی برای پروژه اندروید در Eclipse نمایش داده می شود (این پروژه، شانسی بدون خطا است). دلیل آن هم واضح است، ما هنوز فایل های xml موجود در پوشه های layout و values را کپی نکرده ایم و بنابراین هر ارجاعی که در فایل های java به آنها داده شده باشد، یک خطا را ایجاد خواهد کرد.

پس در مرحله بعد، باید فایل های پوشه هایی مثل layout و پوشه values را هم در پروژه جدید کپی کنیم، اما برای این منظور، خود پوشه اصلی res که شامل همه آنها (پوشه menu ، drawable ها و ...) است را کپی می کنیم (یعنی همه پوشه های درون پوشه res را کپی کنید، نه خود پوشه res را !!!) (هنگام نمایش پیام بازنویسی فایل، گزینه Yes To All انتخاب شود) :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی

پس محتویات پوشه res پروژه اندروید اصلی را به درون پوشه res پروژه اندروید جدید کپی می کنیم.

در آخر، باید به سراغ فایل AndroidManifest.xml برویم. در این فایل، باید مواردی مثل Activity های پروژه اصلی (که با تگ activity تعریف می شوند)، permission ها و خیلی از موارد دیگر را بر اساس خواندن فایل Androidmanifest.xml پروژه اصلی بنویسیم. یا اگر همه چیز پروژه را دقیقا مثل پروژه اصلی انتخاب کرده ایم، اصلا می توان کدها را کاملا از فایل اصلی کپی کرد :
تبدیل پروژه های اندروید Android Studio به پروژه اندروید Eclipse (یا ADT Bundle)، به روش دستی
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
سعی کردم هیچ موردی فراموش نشود. معمولا خود خطاهایی که نمایش داده می شوند، به ما یادآوری می کنند که پروژه اندروید جدید چه چیزی کم دارد.


اپلیکیشن ارتباط LABVIEW (لب ویو ) با اندروید
با استفاده از اپلیکیشن DATA DASHBOARD  شما میتوانید از طریق شبکه WIFI با برنامه LABVIEW ارتباط ایجاد کنید و تمامی کنترل ها و نشانگرها و گراف ها و چارت ها را در گوشی دارای سیستم عامل اندروید خود ایجاد و مورد استفاده قرار دهید .

Data Dashboard allows you to create custom, portable views of National Instruments LabVIEW applications. Using this application, you can create dashboards to display the values of network-published shared variables and deployed LabVIEW Web services on indicators, such as charts, gauges, textboxes, and LEDs.

پیاده سازی اپلیکیشن

    • آشنایی با نحوه ایجاد پروژه در B4A
    • آشنایی با Package Name
    • آشنایی با دستوراتی از JavaScript برای ارتباط اپلیکیشن با سایت ها
  • درس دوم: پیاده سازی اپلیکیشن پرداخت قبض

  • 09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    azsoftir.com
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
        خانه
        طراحی اپلیکیشن موبایل

    ۲۷ اردیبهشت, ۱۳۹۸
    طراحی اپلیکیشن موبایل
    طراحی منعطف و کاربر پسند
    طراحی اپلیکیشن در اصفهان

    طراحی اپلیکیشن در اصفهان

    مهم نیست برنامه های مارا روی یک گوشی کوچک نصب کنید یا روی یک تبلت بزرگ، برنامه های ما طوری بهینه سازی شده اند که برروی طیف وسیعی از دستگاه ها به صورت مناسب اجرا شوند و ایجاد کننده ی یک حس خوب و کاربر پسند برای مخاطبین باشند.ما در طراحی محیط کاربری از جدید ترین مفاهیم طراحی دنیا استفاده می کنیم تا تجربه کار با یک اپلیکیشن پارسی با استانداردهای جهانی را برای شما فراهم نماییم.
    کد‌نویسی برنامه‌ها
    طراحان دیدگاه نوین ویستا

     طراحی اپلیکیشن در اصفهان

    تیم متخصص ویستا با سال ها تجربه، با بهره گیری از استانداردها و متد های روز برنامه نویسی امکان پشتیبانی و توسعه نرم افزار شما را متناسب با توسعه و تحول کسب و کار شما فراهم می آورد.ارایه سرویس های تحت وب ما، شما را از ارایه سفارشات خود به شرکت های مختلف بی نیاز کرده و سبب یکپارچگی نرم افزار ها می شود.ما با کد نویسی اصولی و بهینه تجربه ی یک اپلیکشن روان و پاسخگو را برای شما و مشتریانتان فراهم خواهیم کرد.
    خدمات و پشتیبانی مستمر
    طراحی اپلیکیشن در اصفهان
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    azsoftir.com
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    طراحان دیدگاه نوین ویستا

    تیم توسعه ویستا بر اهمیت زمان در پروژه های شما واقف است و با تیم متخصص و دایمی خود با ارایه خدمات حتی در روزهای تعطیل آماده ارایه خدمات به کاربران خود می باشد.همچنین این امکان برای شما وجود دارد که با توجه به تغییرات در کسب و کار خود بتوانید اپلیکیشن های خود را متناسب با نیاز روز و تکنولوژی های جدید بروز رسانی نمایید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید.با ویستا متفاوت باشید
    طراحی اپلیکیشن های حرفه ای در اصفهان

        ساخت اپلیکیشن اندروید در اصفهان

        شرکت طراحان دیدگاه نوین ویستا برای طراحی اپلیکیشن های موبایل بر روی پلتفرم های مختلف از ابزارهای مربوط بهره می برد. برای تولید اپلیکیشن اندروید از زبان برنامه نویسی اندروید – جاوا بر روی فریم ورک اندروید استدیو و برای برنامه نویسی ios از زبان برنامه نویسی swift بر روی فریم ورک xcode استفاده می شود. زبان مشترک رابط کاربری UI برای تولید وساخت اپلیکیشن اندروید و اپلیکیشن ios در حال حاضر متریال دیزاین گوگل که به خوبی توانسته ایم برای طراحی نسل سوم اپلیکیشن ios استفاده کنیم. مراحل مختلف طراحی تولید و ساخت موبایل اپلیکیشن ها در نمودار زیر به خوبی بیان شده است که یک اپلیکیشن موبایل(design android application) و یا یک نرم افزار موبایل (make mobile application)برای تولید شدن چه مراحلی را باید طی کند.

    آخرین نمونه کارهای اپلیکیشن
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    azsoftir.com
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
        طراحی اپلیکیشن
        طراحی اپلیکیشن فروشگاهی کاخلر
        طراحی اپلیکیشن
        طراحی اپلیکیشن فیلم و سریال
        طراحی اپلیکیشن
        طراحی اپلیکیشن پزشکی،سلامت (UI)
        طراحی اپلیکیشن
        طراحی اپلیکیشن کارواش (UI)
        طراحی اپلیکیشن
        طراحی اپلیکیشن فروشگاهی سِبک
        طراحی اپلیکیشن
        طراحی اپلیکیشن فروشگاه پوشاک
        طراحی اپلیکیشن
        طراحی اپلیکیشن فروشگاهی گود مود
        طراحی اپلیکیشن
        طراحی اپلیکیشن آژانس هواپیمایی و گردشگری (UI)

    درخواست مشتری

    همانطور که میدانید اولین فاز از روال کلی طراحی اپلیکیشن، طراحی گرافیکی پروژه میباشد. در این خصوص جلساتی بین کارفرما وواحد گرافیکی تیم ویستا برگزار و فرم های مربوط به سلایق شخصی کارفرما تکمیل میگردد.. این فرم ها در روند طراحی گرافیکی اپلیکیشن کمک زیادی به تیم طراحی گرافیک مینماید. واحد طراحی گرافیک ویستا بر اساس سلایق شخصی کارفرما و اصول روز طراحی گرافیک اپلیکیشن، اقدام به طراحی قالب گرافیکی اپلیکیشن مینماید. پیش نمایش قالب گرافیکی طراحی شده برای مشتری ارسال و نظرات مشتری در این خصوص دریافت میگردد. پس از تایید نهایی کارفرما در خصوص قالب گرافیکی طراحی شده، پروژه طراحی اپلیکیشن وارد فاز بعدی خواهد شد.
    تحلیل اپلیکیشن
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    azsoftir.com
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    بعد از ارائه‌ی فایل پیشنهادی توسط مشاوران تیم ویستا، جلسات فنی و توجیحی بین متخصصین ویستا و مشتریان در خصوص روند انجام پروژه طراحی اپلیکیشن و توضیح کامل فایل پیشنهادی برگزار میگردد.محوریت این جلسات مواردی مانند ریزامکانات طراحی سایت، متن قرارداد، زمان بندی انجام پروژه و موارد مالی و تعهدات قراردادی خواهد. پس از توافقات کامل و رسیدن به نقاط مشترک، قرارداد طراحی اپلیکیشن ویستا با درج تمامی تعهدات و جزئیات کامل پروژه عقد شده و روند طراحی اپلیکیشن توسط واحد توسعه ویستا آغاز می‌شود. تعداد جلسات مورد نیاز قبل از قرارداد در خصوص طراحی اپلیکیشن، بسته به نوع و گستردگی اپلیکیشن، متفاوت خواهد بود.
    طراحی گرافیکی اپلییکیشن

    همانطور که میدانید اولین فاز از روال کلی طراحی اپلیکیشن، طراحی گرافیکی پروژه میباشد. در این خصوص جلساتی بین کارفرما و واحد گرفیک ویستا برگزار و فرم های مربوط به سلایق شخصی کارفرما تکمیل میگردد.. این فرم ها در روند طراحی گرافیکی اپلیکیشن کمک زیادی به تیم طراحی گرافیک مینماید. گروه طراحی گرافیک ویستا بر اساس سلایق شخصی کارفرما و اصول روز طراحی گرافیک اپلیکیشن، اقدام به طراحی قالب گرافیکی اپلیکیشن مینماید. پیش نمایش قالب گرافیکی طراحی شده برای مشتری ارسال و نظرات مشتری در این خصوص دریافت میگردد. پس از تایید نهایی کارفرما در خصوص قالب گرافیکی طراحی شده، پروژه طراحی اپلیکیشن وارد فاز بعدی خواهد شد.
    پیاده سازی اپلیکیشن

    طرح گرافیکی تایید شده توسط کارفرما برای انجام روند برنامه نویسی اپلیکیشن به تیم طراحی اپلیکیشن واحد توسعه ویستا واگذار میگردد. در این مرحله، تیم کدنویسی ویستا با توجه به تحلیل های صورت گرفته، اقدام به برنامه نویسی و پیاده سازی اپلیکیشن مینمایند. در روال انجام فرآیند کدنویسی، کارفرما همواره به وسیله گزارشات پیشرفت پروژه در جریان انجام امور قرار میگیرد. بعد از اتمام فاز کدنویسی تست های اولیه و نهایی روی اپلیکیشن انجام خواهد شد. در این مرحله کلیه بخش های برنامه نویسی شده در اپلیکیشن مورد تست و استفاده موقت قرارگرفته و باگ احتمالی بر طرف میگردد. پس از اتمام همه این موارد، نسخه موقت اپلیکیشن طراحی شده در اختیار کارفرما قرار میگیرد.
    ویستا تیم
    نیازسنجی اولیه از کارفرما
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    azsoftir.com
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    طراحی اپلیکیشن در اصفهان

    در ابتدا طی یک جلسه حضوری و یا تلفنی باید مشخص گردد موضوع اپلیکیشن شما چیست و چه اماکانات و ویژگی هایی باید داشته باشد
    ویستا تیم
    طراحی رابط کاربری اپلیکیشن

    طراحی اپلیکیشن در اصفهان

    پس از عقد قرارداد طراحی اپلیکیشن ، و برسی تمام نیاز های کارفرما نوبت به طراحی رابط کاربری اپلیکیشن می رسد که برای کارفرما ارسال می شود
    ویستا تیم
    آماده سازی پنل مدیریت و اپ

    طراحی اپلیکیشن در اصفهان

     پس از آماده سازی پنل مدیریت ، محتوای اپلیکیشن باید درون پنل درج گردد تا در اپلیکیشن موبایل نمایش داده و مورد بررسی قرار گیرد .
    ویستا تیم
    انتشار اپلیکیشن
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    azsoftir.com
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    طراحی اپلیکیشن در اصفهان

    بعد از آماده سازی اپلیکیشن و رفع مشکلات گزارش شده،نوبت به انشتار اپلیکیشن در مارکت های محبوب ماننده بازار و اپ استور می رسد
    راحی سایت

    طراحی و برنامه نویسی حرفه ای سایت با دو سبک تخصصی و معمولی برطبق نیاز مشتری توسط گروهی از برنامه نویسان مجرب
    طراحی کارت ویزیت

    طراحی حرفه ای کارت های ویزیت
    طراحی و چاپ انواع کارت های ویزیت برای تمامی مشاغل
    طراحی بنر

    طراحی انواع بنرهای تبلیغاتی
    طراحی و چاپ بنر در سایزهای گوناگون
    طراحی لوگو

    طراحی اختصاصی لوگو برای انواع مشاغل
    مشاوره در طراحی لوگو
    بهینه سازی وبسایت ها

    بهینه سازی انواع وب سایت ها بهبود سئو سایت و افزایش رنکینگ جهانی مبتنی بر متدهای روز
    UI & UX

    طراحی گرافیکی در کنار تجربه کاربری محصولات یکی از مهمترین عوامل ترغیب کاربران برای مراجعه مجدد به محصول شما و همچنین مشخصه بارز حرفه ای بودن طراحی محصول شما خواهد بود و مهمترین عامل برای جذب کاربر میباشد.
    وب سایت
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    azsoftir.com
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    هدف ما طراحی وب سایت حرفه ای و شکیل بر اساس استانداردهای موجود بر روی وب در حداقل زمان و هزینه است. فرآیند اجرای وبسایت پس از عقد قرارداد بسیار حرفه ای و متناسب با نیاز مشتری میباشد
    iOS
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    azsoftir.com
    09367292276
    09367292276
    azsoftir@gmail.com
    ساخت و ایجاد اپلیکیشن برای سیستم عامل iOS و برای دیوایس های iphone و ipad به صورت کاملا استاندراد و جذاب با استفاده از آخرین تکنولوژی های ارایه شده در کمپانی apple با طراحی بسیار مدرن و متناسب با نیاز روز دنیا
    اندروید

انجام پروژه های برنامه نویسی آندروید

سرویسهایی که ما ارائه میدهیم شامل کلیه موارد زیر است :
طراحی انواع وب سایت و اپلیکیشن های موبایل (اندروید ،ios )
فروشگاه اینترنتی ،ربات تلگرامی ،سئو سایت ،افزایش رتبه سایت ،تبلیغات در گوگل ،بهینه سازی قالب و
مشاوره جهت ایده های شما (پیاده سازی ایده های شما به صورت وب سایت و اپلیکیشن)
قیمت های بسیار مناسب

09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com


شرایط پرداخت مناسب

عقد قرار داد
آموزش و پشتیبانی یک ساله
طراحی وب سایت های گردشگری ،بلیط هواپیما ،هتل داری ،فروشگاه محصولات و خدمات
انواع اپلیکیشن های فروش و جذب مشتری ،تبلیغات اینترنتی ،افزایش رتبه سایت و
تیم حرفه ای برنامه نویسی

ن رسیده است که مدیر استارتاپ خود باشید. این دوره ی آموزشی به شما کمک می کند تا تمام آن دسته از ایده های شما را که به طراحی و تولید اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید مربوط می شود را عملی نماید.
پیش نیازها :

این دوره هیچ پیش نیازی ندارد، از سطح پایه و با زبانی ساده تدریس شده است.

سرفصل ها :

    فصل اول: مفاهیم کلی برنامه نویسی
        زبان های کامپایلری
        زبان های مفسری
    فصل دوم: مقدمات برنامه نویسی اندروید و ابزارهای مورد نیاز آن
        آشنایی با JDK, JRE
        نصب JDK
        نصب و راه اندازی اندروید استودیو
        آشنایی با SDK اندروید
        نصب و راه اندازی امولاتور (شبیه ساز گوشی)
        آشنایی با محیط برنامه نویسی اندروید استودیو
    فصل سوم: زبان برنامه نویسی جاوا
        آشنایی با انواع داده ها
        آشنایی با انواع Collection ها
        آشنایی با دستورات شرطی
        آشنایی با حلقه های تکرار در زبان جاوا
        آشنایی با متدها و توابع در زبان جاوا
    فصل چهارم: لایه بندی های مختلف رابط کاربری در اندروید
        آشنایی با LinearLayout
        آشنایی با FrameLayout
        آشنایی با RelativeLayout
        آشنایی با ConstraintLayout
    فصل پنجم: مفاهیم شی گرایی
        مفاهیم کلاس و آبجکت ( شی )
        Constructor چیست؟
        استفاده از مفهموم ارث بری در جاوا و آشنایی با کلید واژه ی extends
        مفهوم Overriding در جاوا
        Enum چیست و چه کاربردی دارد؟



09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com

        Interface چیست؟

        تفاوت Interface و کلاس
        آشنایی با کلید واژه ی Implements
        آشنایی با الگوی طراحی Factory
    فصل ششم : پردازش غیرهمزمان در اندروید
        Thread چیست و چه کاربردی دارد؟
        آشنایی با انواع روش های پیاده سازی Worker Thread و پردازش غیر همزمان
            آشنایی با runOnUiThread
            آشنایی با HandlerThread
    فصل هفتم: آشنایی با UI های پرکاربرد در اندروید
        آشنایی با EditText در اندروید
        آشنایی با CheckBox در اندروید
        آشنایی با RadioButton در اندروید
        آشنایی با ScrollView در اندروید
        آشنایی با ImageView در اندروید
            لود کردن تصویر از سرور با استفاده کتابخانه Glid و Picasso
        اضافه کردن فونت به پروژه
            آشنایی با کلاس TypeFace
            اعمال فونت بر روی ویوهای مختلف

09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com


            توسعه کلاس های TextView ، Button و EditText

    فصل هشتم : آشنایی با Activity ها در اندروید
        چگونه یک Activity جدید ایجاد کنیم؟
        اضافه کردن View به اکتیویتی
        Intent چیست؟
        آشنایی با Implicit Intent
        آشنایی با Explicit Intent
        آشنایی با Intent-filter
        استفاده از Intent برای رفتن به Activity دیگر
        آشنایی با متد onBackPressed
        ارسال داده بین دو اکتیویتی
        آشنایی با putExtras
        آشنایی با getExtras
        آشنایی با متد startActivityForResult و دریافت نتیجه از اکتیویتی ثانیویه
        آشنایی با چند نمونه از ExplicitIntent های کاربردی
    فصل دهم : پیاده سازی لیست با RecyclerView در اندروید
        آشنایی مفهموم Recycling
        آشنایی با Adapter
        آشنایی با LayoutManager
        آشنایی با ViewHolder
    فصل یازدهم : انواع خطاها در برنامه نویسی و نحوه ی خطایابی
        خطاهای Syntax
        خطاهای Runtime
        خطاهای منطقی

09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com


        آشنایی با Try ... Catch

    فصل دوازدهم : آشنایی با کلاس ApplicationLoader در اندروید
    فصل سیزدهم: کار با فرگمنت ها
        فرگمنت چیست ؟
        چگونه یک فرگمنت بسازیم ؟
        افزودن فرگمنت به اکتیویتی به صورت استاتیک
        افزودن فرگمنت به اکتیویتی به صورت داینامیک
        آَشنایی با حذف و جایگزین کردن فرگمنت و کار با FragmentTransaction
    فصل چهاردهم : ساخت Dialog در اندروید
        آشنایی با کلاس ProgressDialog
        آشنایی با کلاس AlertDialog
        ساخت Dialog های سفارشی شده
    فصل چانزدهم : ساخت BottomSheetDialog در اندروید
        آشنایی با کلاس BottomSheetBehavior
    فصل شانزدهم : آشنایی با Tablayout و Viewpager در اندروید
        آشنایی با FragmentPagerAdapter
        متصل کردن Adapter به Viewpager
        متصل نمودن Viewpager به Tablayout
        نمایش متن در TabLayout
        آشنایی با TabItem
    فصل هفدهم : مفاهیم پیشرفته رابط کاربری در اندروید
        آشنایی با 9-Patch ها
        ایجاد Shape با XML
            ایجاد مستطیل
            ایجاد مستطیل به همراه Corrner
        آشنایی با تگ Selector
            ایجاد بک گراند برای EditText
            ایجاد بک گراند برای


09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com

Button

            ساخت CheckBox سفارشی شده
        ایجاد بک گراند به همراه افکت Ripple
    فصل هجدهم : آشنایی با نحوه ی دریافت و چک کردن Permission ها در اندروید
        آشنایی با Normal Permission و Dangerous Permission
        چک کردن Permission
        درخواست Permission از کاربر
    استفاده از انیمیشن ها در اندروید
        آشنایی با Alpha Anim
            پیاده سازی انیمیشن های Fade In و Fade Out با کد XML
        آَشنایی با Rotate Anim
            ساخت انیمیشن چرخش با کد XML
        آَشنایی با Scale Anim
            ساخت انیمیشن های Zoom In و Zoom Out با کد XML
        آشنایی با Translate Anim
            پیاده سازی انیمیشن های Slide In Right و Slide In Left با کد XML
            پیاده سازی انیمیشن های Slide In Bottom و Slide In Top با کد XML
            پیاده سازی انیمیشن های Slide Out Right و Slide Out Left با کد XML
            پیاده سازی انیمیشن های Slide Out Bottom و Slide Out Top با کد XML
        آَشنایی با Alpha Anim
            پیاده سازی انیمیشن های Fade In و Fade Out با کد جاوا



09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com

        آشنایی با Rotate Anim

            ساخت انیمیشن چرخش با کد جاوا
        آَشنایی با Scale Anim
            ساخت انیمیشن های Zoom In و Zoom Out با کد جاوا
        آشنایی با Translate Anim
            پیاده سازی انیمیشن های Slide In Right و Slide In Left با کد جاوا
            پیاده سازی انیمیشن های Slide In Bottom و Slide In Top با کد جاوا
            پیاده سازی انیمیشن های Slide Out Right و Slide Out Left با کد جاوا
            پیاده سازی انیمیشن های Slide Out Bottom و Slide Out Top با کد جاوا
        آشنایی با Animation List
        آشنایی با مفهوم Interpolator در انیمیشن ها
            آشنایی با BounceInterpolator
            آشنایی با AnticipatOvershootInterpolator
            ترکیب انیمیشن ها برای ایجاد انیمیشن های متفاوت تر
        آشنایی با کلاس ObjectAnimator و AnimatorSet
        آشنایی با تابع ofFloat
        ساخت انیمیشن

09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com


Shake

        آَشنایی با کتابخانه Yoyo برای نمایش انیمیشن ها
    فصل نوزدهم : آشنایی با Transition در اندروید
        استفاده از انیمیشن ها برای جا به جایی بین اکتیویتی ها
        استفاده از انیمیشن ها برای اضافه کردن فرگمنت به اکتیویتی
        آشنایی با متد overridePendingTransition در اکتیویتی ها
    فصل بیستم : ساخت لیست کشویی با Spinner در اندروید
        ساخت Adapter سفارشی برای Spinner
    فصل بیست و یکم : ایجاد Toast سفارشی شده در اندروید
        Toast چیست ؟
        ست کردن View به Toast و سفارشی کردن آن
    فصل بیست و دوم : ذخیره اطلاعات با Sharedprefernces در اندروید
        ایجاد Sharedpref
        ذخیره مقادیر String ، Boolean و ... در Sharepref
        دریافت مقادیر از


09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com

Sharepref

        آشنایی با دیزاین پترن Singletone
    فصل بیست و سوم : آشنایی با Toolbar در اندروید
        اضافه کردن PopupMenu به Toolbar
        اضافه کردن Style به Toolbar
        ست کردن NavigationIcon به Toolbar
        ست کردن Title و SubTitle به Toolbar
        اضافه کردن Navigation Drawer به Toolbar
    فصل بیست و چهارم : ساخت PopupMenu در اندروید
        اضافه کردن آیتم به PopupMenu در لحظه ساخت
        ست کردن Style به PopupMenu
        آشنایی با ویژگی Checkable برای آیتم های PopupMenu
    فصل بیست و پنجم : آشنایی با فرمت Json
        Json چیست ؟
        ساختار Json از چه چیزی تشکیل شده است ؟
        آشنایی با JsonObject
        آشنایی با JsonArray
        ساخت Json در زبان جاوا
        Parse کردن Json و تبدیل آن به Object و آرایه در زبان جاوا



09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com

        آشنایی با کتابخانه Gson برای کار با Json

            ساخت Json به کمک Gson
            تبدیل Json به Object به کمک Gson
            آشنایی با حاشیه نوشت های Gson
                آشنایی با Expose
                آشنایی با SelializeName
            آشنایی با متد setSelializeNulls
    فصل بیست و ششم : ارتباط با سرور در اندروید
        آشنایی با انواع متدهای HTTP
            آشنایی با متد GET
            آشنایی با متد POST
            آشنایی با متد PUT
            آشنایی با متد Delete
        آشنایی اجمالی با کتابخانه های معروف برای ارتباط با سرور
            آشنایی با Volley
            آشنایی با OkHTTP
            آشنایی با


09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com

Retrofit

            آشنایی با Fast Android Networking
        استفاده از OkHTTP برای ارتباط با سرور
            ارسال درخواست POST
            ارسال درخواست GET
            آشنایی با کلاس AsyncTask و متدهای آن
                آشنایی با doInBackground
                آشنایی با preExecute
                آشنایی با onPostExecute
                آشنایی با onProgressUpdate
        چرا Fast Android Networking
            آشنایی با متدها و نحوه پیاده سازی این کتابخانه
                ارسال درخواست POST
                ارسال درخواست GET
    فصل بیست و هفتم : آشنایی با کتابخانه Design و CardView در اندروید
        آشنایی با CordinatorLayout
        آشنایی با AppbarLayout
        آشنایی با CollapsingToolbarLayout
            آشنایی با صفت contentScrim
            آشنایی با مقدار

09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com


exitUntilCollapsed

            آشنایی با مقدار Scroll
            آَنایی با صفت collapsMode و مقادیر Parallex و Pin
        آشنایی با NestedScrollView
        آشنایی با CardView
            آشنایی با صفت elevation برای ایجاد سایه
            آشنایی صفت Corrner برای گرد کردن گوشه
        آشنایی با FloatingActionButton
    فصل بیست و هشتم : طراحی و ساخت پروژه آب و هوا



09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com
azsoftir.com
09367292276
09367292276
azsoftir@gmail.com